Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Remont trasy Szczecin-Wrocław. Pociąg pojedzie o 3 godziny szybciej, ale dopiero w 2020

mdr, Głos Szczeciński,

dodane przez volvob10ma; zmodyfikowane

Zaczyna się jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych w Polsce na najbardziej zdegradowanej trasie w kraju. Zostanie całkowicie wyremontowana i przerobiona linia prowadząca od Szczecina przez Kostrzyn i Wrocław do Międzylesia. Jak dobrze pójdzie pojedziemy nią - i to jest już dużo gorsza wiadomość - dopiero w 2020 roku, ale za to z prędkością zawrotną 160 km/h.
- Nowa, wyremontowana trasa i nowe prędkości znacznie skrócą czas przejazdu między poszczególnymi miejscowościami - mówi Mariusz Czarny, kierownik kontraktu.

Dziś ze Szczecina do Kostrzyna (102 km) jedzie się 2 godziny. Gdy trasa będzie gotowa, pokonamy ją w 1 godzinę i 12 minut. Droga między Kostrzynem a Zieloną Górą zajmuje dziś 2 godziny i 9 minut, a po remoncie przejedziemy nią w ciągu 1 godziny i 15 minut. Podobnie zysk będzie na trasie Wrocław - Zielona Góra. Dziś - 3 godziny 28 minut, a będzie - 1 godzina 48 minut.

Inwestycja należy do największych w Polsce. Na razie prym wiedzie linia kolejowa między Gdańskiem a Warszawą, a ta jest druga. Pełny koszt, to 3 mld euro. Pierwszy etap prac będzie kosztował ponad 3 mln euro. Gros pieniędzy, bo 85 proc. pochodzić ma z Unii Europejskiej. Linia wpisze się w europejską trasę łączącą Skandynawię z Europą środkowo-wschodnią (Malmoe i Ystad do Ostrawy).

- Był najwyższy czas, by trasę odremontować - mówi Ryszard Jaszczuk, dyrektor projektu. - Nawet pociągi pospieszne nie mogą już na niej kursować, a prędkość ograniczona została do 50-70 km, a na pewnych odcinkach, najbardziej zdegradowanych, nawet do 20 km/h.

źródło: Głos Szczeciński

możliwość komentowania została wyłączona