z kraju artykuł

Kraj: Przewozy Regionalne otwieraja dworzec w internecie

wś, Rynek Kolejowy,

dodane przez MQ

Wraz powrotem pociągów interREGIO, od 1 czerwca Przewozy Regionalne wprowadzają kilka nowych rozwiązań, które mają ułatwić zakup biletów na pociągi tego przewoźnika. W związku z uruchomieniem nowej strony internetowej pojawi się możliwość zakupu biletów przez internet. Już dziś można to zrobić u konduktora w każdym pociągu. Spółka planuje także instalację kolejnych automatów biletowych na dworcach w całej Polsce.
- Sytuacja na polskiej kolei jest niełatwa, jednak stałym elementem strategii Przewozów Regionalnych jest stawianie na rozwój i poprawę oferty. Wierzymy, że wprowadzone udogodnienia przyczynią się do wzrostu zadowolenia podróżnych, a tym samym kolej stanie się bardziej konkurencyjna względem pozostałych środków transportu - mówi Tomasz Moraczewski, prezes Przewozów Regionalnych.

- Chcemy, aby nasza strona była swego rodzaju dworcem w Internecie. Od 1 czerwca będzie to już nie tylko wizytówka firmy, ale miejsce, gdzie każdy pasażer otrzyma informacje o połączeniach, dowie się wszystkiego o aktualnych promocjach, kupi bilet, dowie wszystkiego o usługach na stacjach, załatwi przejazd dla grupy czy zamówi REGIOkartę - mówi Anna Lenarczyk, dyrektor pionu handlowego, członek zarządu Przewozów Regionalnych.

Do zakupu biletu na pociągi interREGIO w internetowym systemie sprzedaży na stronie i-pr.pl będzie potrzebny jedynie komputer z dostępem do internetu, drukarka oraz dwie minuty wolnego czasu. Przewozy Regionalne planują jeszcze w tym roku dokonać dodatkowych modyfikacji, które umożliwią wyświetlanie biletu w telefonie komórkowym (bez konieczności drukowania), zakup bileu na pociągi REGIO oraz zakup biletów tygodniowych i miesięcznych.

Dla osób, które nie lubią zakupów w internecie, ale nie chcą stać w długich kolejkach do kas spółka przygotowała funkcję asystenta podróżnego. Aby z niego skorzystać, wystarczy skompletować informacje na temat planowej podróży na stronie internetowej lub pod numerem telefonu 0 800 022 222 i zamówić bilet za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży. System wygeneruje kod, z którym należy się zgłosić do okienka kasy lub wpisać w automacie na dworcu i po dokonaniu zapłaty odebrać bilet. Strona internetowa, która będzie uruchomiona od pierwszego czerwca poza możliwością zakupu biletów przez internet umożliwi także śledzenie sygnału GPS, co pozwoli precyzyjnie określić położenie pociągu. Usługa ma być dostępna jeszcze w tym roku.

Kolejnym ułatwieniem mają być kolejne automaty biletowe na dworcach w całej Polsce. 4 maja uruchomiono cztery takie urządzenia na dworcu w Szczecinie. Następne cztery mają się pojawić na stacji Wrocław Główny, a docelowo w tym roku pojawi się kolejnych 49 urządzeń. W przyszłości automaty mają umożliwić zakup biletów wszystkich przewoźników. Na razie będą mogli z nich skorzystać pasażerowie Przewozów Regionalnych i Kolei Dolnośląskich.

Poza kasami, Internetem i automatami bilety Przewozów Regionalnych będzie można zakupić także u konduktorów. Spółka zakończyła projekt wdrażania drużyn konduktorskich w kasy mobilne. Obecnie we wszystkich pociągach samorządowego przewoźnika można zakupić bilet.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy