Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Postawione na głowie - tor przeszkód na peronie

Czesław Burdun, 24Kurier,

dodane przez MQ

Dobiega przebudowa peronu nr 2 na stacji PKP Łobez. Zresztą długo oczekiwana - szczególnie przez osoby niepełnosprawne. Peron nr 2 został podniesiony do wysokości 55 cm nad poziom szyn i jest, jak na głównym w Szczecinie.
Radość mieszkańców trwała jednak krótko: w ramach przebudowy zlikwidowano przejście na peron wiodące wprost z holu dworcowego. Żeby dojść do pociągu na peronie drugim, trzeba przejść do końca peronu pierwszego (blisko 200 metrów) gdzie na jego wysokości urządzone jest przejście dla podróżnych. Młodzi, sprawni fizycznie ludzie, śmigają, jak sarenki po torach w miejscu przez siebie wybranych. Chyba, że się pojawią sokiści... Niepełnosprawni mają do pokonania peronowy tor przeszkód.

Horror jest szczególnie w sytuacji, kiedy dyżurny ruchu na pół minuty przed przybyciem pociągu zapowiada zmianę peronu.

- Co będzie zimą, kiedy perony łobeskie są od zawsze zaśnieżone i pokryte lodem - zastanawia się p. Stanisław, który codziennie dojeżdża do pracy w Łobzie. - Stare przejście służyło ludziom od 151 lat, czyli od czasu, jak pierwszy pociąg wjechał do Łobza. W XX wieku na stacji Łobez odprawiano dwa razy tyle pociągów, co teraz. A przejście było prosto z dworca. Było dobrze.

- Panie! Teraz tak projektują perony - mówi młody robotnik z brygady budującej peron. - Powiem panu coś więcej - na ten peron nie wjedzie karetka pogotowia...

Modernizacja kosztowała ponad 1,8 mln zł. - Jak się nazywa projektant bubla i jaką wziął kasę? - zastanawiają się mieszkańcy Łobza. - Być może widziany z lotu ptaka budzi zachwyt.

źródło: 24Kurier

1 komentarz