region szczeciński kolej

Modernizacja "nadodrzanki"

PLcK,

dodane przez Mareczek; zmodyfikowane

Od dnia 02.08.2010 rusza długo oczekiwana modernizacja linii 273 (Wrocław Gł. - Szczecin Gł.), tzw. "nadodrzanki".
Odcinek prac modernizacyjnych obejmuje odcinek Szczecin Port Centralny SPC - SPA (tor nr 2). Dokonana zostanie całkowita przebudowa nawierzchni wraz z torami, urządzeniami SRK i siecią trakcyjną (wymiana słupów oraz drutów). Faza ta (II) trwać będzie 25 dni. Prace wykonywane będą w systemie 24 godzinnym.

Następnie modernizacji ulegną:
- tor nr 2 na stacji Szczecin Port Centralny z korektą peronu oraz intrastrukturą spółki "PKP Energetyka",
- tor nr 1 Szczecin Port Centralny SPC - SPA wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
- tor nr 400 (SPB - Dziewoklicz) wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
- tor szlakowy SPA - Szczecin Podjuchy wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
- tor stacyjny nr 2 na stacji Szczecin Podjuchy wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
- część toru stacyjnego nr 1 w Szczecinie Podjuchach (w obrębie głowicy od strony SPA/Szczecin Zdroje),
- modernizacja infrastruktury kolejowej na przejazdach kolejowych m.in. w Daleszewie Gryfińskim, Czepinie oraz Gryfinie.

W związku z powyższym zmianie ulegną trasy pociągów. Ponad 40 pociągów będzie jeździć ze zmienionym rozkładem przez Regalicę, Dziewoklicz, Wstowo, z pominięciem staccji Szczecin Port Centralny.

Z powodu modernizacji zawieszony zostaje ruch przez tzw. "leszczynkę" - tor 400: SPB - Dziewoklicz. Podsyły składów interREGIO i REGIO na Warszawę, Świnoujście i Kraków będą odbywać się ze stacji Szczecin Wzgórze Hetmańskie bezpośrednio na st. Szczecin Główny z pominięciem Wstowa.

Pociągi towarowe z i do Dziewokicza planowo uruchamiane ze st. Szcecin Port Centralny uruchamiane będą z rejonu SPB12. Pociągi ruszające w pozostałych kierunkach będą uruchamiane w rejonach SPA, SPB12 i SPC (jazda torami komunikacyjnymi do SPA z pominięciem szlaku do SPB).

2 komentarze