w skrócie kolej wąskotorowa

Krótkie podsumowanie wąskotorowe

margor,

dodane przez margor; zmodyfikowane

Na Koszalińskiej Wąskotorówce trwa odbudowa torowiska na odcinku za Manowem. We wsi znajduje się 4-torowa stacja kolejowa: tor główny, boczny mijankowy, drugi boczny mijankowy przy ładowni (na niego 30 lipca 2010 wyładowano 6 transporterów typu Tddyyhp z Dobrej) oraz bocznica zakończona kozłem oporowym, która jako jedyna nie jest obecnie używana.
Załadunek transporterów w Dobrej Nowogardzkiej był zorganizowany wspólnie z SKPL, operatorem Pleszewskiej Wąskotorówki, który zakupił od PKP Nieruchomości 1 pudło wagonu Bxhpi (tzw. "klasa rumuńska") bez zestawów kołowych, ponieważ tam rozstaw toru wynosi 750 mm. W odradzającym się Pleszewie Wąskotorowym zezłomowano w tym roku wszystkie 3 pudła wagonów rumuńskich ze względu na stan techniczny; wózki od jednego z pociętych wagonów zamontowano do ex. dobrzańskiej "klasy".

Na transport do Koszalina oczekują jeszcze 2 wagony Bxhpi oraz 3 transportery Tddyyhp.

W hali lokomotywowni w Dobrej znajdują się:
- lokomotywa 468,
- lokomotywa 475,
- wagon motorowy 308.
- pług kolejowy 01

Linia kolejowa Stargard - Ińsko nie była oficjalnie zezłomowana przez PKP, a jedynie "znaturalizowana" przez amatorów metali ciężkich. Jak mówili miejscowi, jeszcze w niektórych miejscach szyny się zachowały (delikatnie oceniając istnieje około 10% torowiska, które można by wykorzystać np. do odbudowy linii Rosnowo - Świelino).

brak komentarzy