z kraju kolej

Kraj: Pednolino: Może część się wychyli? Może kiedyś wszystkie?

Rynek Kolejowy za Rzeczpospolitą, TVP Info,

dodane przez zack1989

- Bierzemy pod uwagę scenariusz, w którym od dwóch do sześciu z 20 pociągów Pendolino dla PKP Intercity wyposażonych będzie w system wychylnego pudła - ujawniał dziennikarzowi "Rzeczpospolitej" prezes PKP Andrzej Wach. Koszt wyposażenia jednego składu w wychylne pudło wyniósłby dodatkowe 3-4 mln PLN.
Zdaniem "Rzeczpospolitej" jest to reakcja PKP na krytykę z jaką spotkało się PKP Intercity po ujawnieniu informacji o tym, że wybrane przez spółkę składy Pednolino nie będą wyposażone w wychylne pudło.

Sprawa wychylnego pudła wygląda jeszcze ciekawiej jeśli weźmiemy dodatkowo pod uwagę piątkową wypowiedź dla "InfoDziennika" rzecznik spółki Małgorzaty Sitkowskiej - Zaoferowany pociąg przez firmę Alstom pozwala w przyszłości na uruchomienie funkcji wychylnego pudła jeśli zajdzie taka potrzeba, a przede wszystkim uzasadnienie eksploatacyjne.

Całą sprawę rozpoczęło otwarcie ofert w przetargu na składy zespolone podczas którego Nicolas Halamek z Alstoma powiedział - Zaoferowaliśmy PKP Intercity pociąg Nowe Pendolino, wykorzystujący technologię wychylnego pudła. Informacje te nie okazały się jednak być prawdziwe.

Na początku grudnia w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" Riccardo Pierobon również z Alstoma, zapewniał - Nigdy nie było to w naszej ofercie wychylnego pudła. Dzięki temu byliśmy w stanie zaoferować niższą cenę za Nowe Pendolino dla Intercity. PKP Intercity otrzymało setki stron dokumentacji, w których nigdzie nie jest napisane, że te pociągi będą miały wychylne pudło. To właśnie oświadczenie Pierobona rozpoczęło dyskusję o sensowności podjętej przez PKP Intercity decyzji.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy