z kraju artykuł

Kraj: Mędza: Lokomotywy Siemensa okazują się być awaryjne

wś, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

- Potwierdzam, że lokomotywy te najnowsze produkcji Siemensa okazują się być awaryjne w warunkach zimowych. Awaryjność dotyczy w głównej mierze elektroniki - przyznał dziś Grzegorz Mędza, prezes PKP Intercity.
Szef PKP Intercity zdradził, że zdarzały się dni w trakcie okresu zimowego, kiedy na 10 lokomotyw Husarz sprawne były 4. Dodał, że według stanu na wczoraj czynnych jest 8 lokomotyw, które obsługują przewozów.

Problem awaryjności nie dotyczy tylko lokomotyw Siemensa. - Drugim istotnym stadnikiem naszego taboru, jeśli chodzi o lokomotywy jest lokomotywa EP09, która jest w stanie rozwijać prędkość 160 km/godz. I tutaj również mamy sytuację podwyższonej awaryjności tego typu lokomotyw. Są też lokomotywy EP08, ale jest ich niewiele. Jeśli chodzi o EP07, to sytuacja jest najlepsza, bo się okazuje, że mimo iż są one wolniejsze, to relatywnie niezawodne - wyjaśnił Grzegorz Mędza.

Podsumowując stan taboru, jeśli chodzi o lokomotywy, szef PKP Intercity powiedział, że spółka ma nadwyżkę lokomotyw, ale występują ubytki wśród tych najszybszych. - Ubytki, które nie są znaczne ilościowo, ale mogą skutkować wolniejszym czasem przejazdu w niektórych sytuacjach, w niewielkim zakresie - zaznaczył.

Grzegorz Mędza przyznał także, że PKP Intercity ma plan wyleasingowania w najbliższym czasie dodatkowych lokomotyw do obsługi najszybszego segmentu połączeń. - Niezależnie od tego przy okazji korygowania rozkładu zadbamy o to, żeby był on dostosowany do stanu taborowego. Żeby nie było tego typu sytuacji, że pociąg nie dojeżdża na czas z naszej przyczyny. Dzisiaj pociągi się opóźniają za przyczyną naszą. Około jedna trzecia przypadków dotyczy awarii po naszej stronie - wyjaśnił.

Wczoraj informowaliśmy, że PKP Intercity wynajęło od PKP Cargo jedną lokomotywę Traxx produkcji Bombardiera. Spółka prowadzi także rozmowy z dwoma podmiotami w sprawie leasingu dodatkowych maszyn

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy