z kraju artykuł

Kraj: PKP IC przetestuje Husarza pod 200 km/h na CMK

wś, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989; zmodyfikowane

- Od września najprawdopodobniej zarówno Husarz, jak i linia CMK będą testowane pod kątem wprowadzenia prędkości 200 km/godz. - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Janusz Malinowski, członek zarządu, dyrektor techniczny PKP Intercity. Jest to pierwszy etap przygotowań spółki do uruchomienia połączeń z taką prędkością.
Przypominamy, że Polskie Linie Kolejowe planują wprowadzić na Centralnej Magistrali Kolejowej na odcinku Olszamowice - Zawiercie maksymalną prędkość 200 km/h. Być może nastąpi to już w trakcie obowiązywania nowego rozkładu jazdy. - W 2011 r. możliwe jest stworzenie warunków technicznych i spełnienie warunków certyfikacji wprowadzenia prędkości na wspomnianym odcinku CMK. Zmiany mogą zostać wprowadzone, jeżeli przewoźnicy zgłoszą taki wniosek do korekty rozkładu jazdy 2011/2012 w trakcie jego obowiązywania - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK.

Jednak do pełnego wykorzystania takiej prędkości potrzebny jest odpowiedni tabor. PKP Intercity zapewnia, że z wagonami nie będzie problemu. - Wagony z maksymalną prędkością eksploatacyjną 200 km/godz. są w posiadaniu spółki - mówi Janusz Malinowski.

Gorzej sytuacja wygląda z lokomotywami. Spółka posiada wprawdzie 10 nowoczesnych lokomotyw Husarz produkcji niemieckiego Siemensa, które mogą się poruszać z prędkością nawet 230 km/godz., ale nie są one wyposażone w urządzenia komunikacji kabinowej ECTS poziomu 1., które są wymagane do obsługi ruchu pociągów z taką prędkością. Dlatego przewoźnik wspólnie z firmą zabudowującą urządzenia przytorowe ECTS na Centralnej Magistrali Kolejowej planuje przeprowadzenie jazd próbnych jednej z takich lokomotyw.

- Trwają rozmowy z Thalesem - firmą, która instaluje przytorowe urządzenia ETCS - w sprawie wynajmu Husarza do testów. Prowadzone są rozmowy z Siemensem w sprawie wyposażenia w urządzenia pokładowe ETCS. Od września najprawdopodobniej zarówno Husarz, jak i linia CMK będą testowane pod kątem wprowadzenia prędkości 200 km/godz. Jeżeli testy zakończą się pomyślnie, będziemy wyposażać kolejne lokomotywy w urządzenia pokładowe - wyjaśnia dyrektor techniczny PKP Intercity.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy