z kraju artykuł

Kraj: Umowa na Pendolino podpisana

jm, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity oraz Thierry Best, Chief Commercial Office z Alstom Transport podpisali dziś po godzinie 10tej umowę na dostawę 20 pociągów Pendolino dla PKP Intercity. Pierwszych osiem pojazdów pojawi się w Polsce w lutym 2014 r. Będą kursować z Gdańska przez Warszawę do Krakowa i Katowic. Wartość umowy to ponad 400 mln euro.
PKP Intercity i Alstom Transport podpisały dziś kontrakt o wartości 665 milionów euro na dostawę 20 pociągów dużej prędkosci i budowę nowego zaplecza technicznego dla potrzeb utrzymania taboru. Kontrakt obejmuje również utrzymanie techniczne pociągów przez okres maksymalnie 17 lat. 7-wagonowe pociągi dla PKP Intercity będą wyprodukowane na bazie standardowej platformy konstrukcyjnej New Pendolino. Zgodnie ze specyfikacją zamawiającego zespoły nie będą wyposażone w system przechyłu nadwozia.

- Po wielu miesiącach procedur przetargowych i analiz przed chwilą podpisaliśmy kontrakt na zakup 20 bardzo nowoczesnych, komfortowych pociągów, dających skok dla polskiej kolei - powiedział prezes PKP Intercity Janusz Malinowski. - Przede wszystkim pociągi dają nam nową jakość i najwyższy standard. Pociąg będzie zabierał na pokład 402 pasażerów - tyle co Boeing 747. Przy maksymalnej prędkości pociągu odczuwalny poziom hałasu w środku będzie taki, jak w samochodzie osobowym przy prędkości 50 km/h - zachwalał prezes Malinowski.

Pociągi będę jeździć w takcie godzinnym między Gdynią, Warszawą i Krakowem na zmianę z Katowicami - To jest dobra wiadomość również dla innych miejscowości. Do Gdyni będziemy jechali z Warszawy 2 i pół godziny, do Krakowa i Katowic - nieco ponad dwie godziny. - zapowiedział prezes PKP Intercity. - Pociąg będzie oferował trzy klasy podróży. Cena za przejazd w klasach biznes i pierwszej będzie uzależniona od częstości podróżowania, czyli lojalności. Cena biletu na drugą klasę będzie uzależniona od tego, jak wcześnie kupimy bilet i czy będzie to okres szczytów przewozowych. Od 60 złotych za najtańsze bilety do 150 złotych za podróż w pierwszej klasie - zaznaczył prezes Intercity.

- Cena samych pociągów jest bardzo atrakcyjna - takiej nie znajdzie się na europejskim rynku - mówił prezes PKP Intercity. - W ciągu trzech miesięcy musimy de facto wpłacić zaliczkę i potwierdzić finansowanie. Zaplecze będzie oddane do użytku niespełna rok przed dostawą pierwszego pociągu (po 32 miesiącach od podpisania umowy) - stwierdził prezes PKP Intercity.

- To dla mnie wielki zaszczyt tu być. Tworzymy historię zarówno dla Polski, jak i dla Alstomu. To największy kontrakt jaki podpisaliśmy na Pendolino - powiedział Thierry Best, Chief Commercial Officer Alstom Transport - Inwestujemy w Polskę. Wszystkie sektory naszej działalności są obecne w Polsce. Zatrudniamy tu 3 tysiące ludzi. - zaznaczył Best. - Pociągi Pendolino bez wychylnego pudła były już zamawiane w Hiszpanii i w Chinach. To pociągi interoperacyjne, niezawodne i "zielone", o obniżonym zużyciu energii - zaznaczył Thierry Best.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy