region szczeciński artykuł

Szczecin - Angermünde do modernizacji dopiero po 2025 r.?

mg, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

Pomimo faktu, że w ostatnich latach kolejowe przewozy transgraniczne łączące województwo zachodniopomorskie z naszym zachodnim sąsiadem rozwijają się, konieczne są dalsze zmiany, mające na celu polepszenie obsługi podróżnych. Kluczową kwestią pozostaje infrastruktura.
Funkcjonuje 8 par pociągów łączących Szczecin z Berlinem, z czego 5 wymaga przesiadki w Angermünde, jest także 8 par pociągów na linii Szczecin - Pasewalk - poinformował Daniel Paszun z Wydziału Infrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego podczas zorganizowanego niedawno w Poznaniu posiedzenia Okrągłego Stołu Komunikacyjnego w ramach polsko-niemieckiego Partnerstwa Odry.

- Pasażerowie oczekują przede wszystkim skrócenia czasu przejazdu, zwiększenie ilości bezpośrednich połączeń Szczecina z Berlinem, ograniczenie przesiadek na Angermünde, uatrakcyjnienia oferty biletowej w pociągu EC Szczecin - Berlin - Praga, rozszerzenie oferty przewozowej o nowe relacje, wspólnej obsługi linii nowoczesnym, niskopodłogowym taborem zarówno należącym do DB Regio, jak i samorządu województwa - dodał Paszun.

Jak zaznaczył, konieczne jest rozważenie i zweryfikowanie terminu modernizacji linii Szczecin - Angermünde. - Obecnie słyszymy o modernizacji dopiero po 2025 r. Obawiamy się, że tak odległy termin zniechęci trwale pasażerów i przeniesie ich na drogi kołowe - stwierdził samorządowiec.

Inną kwestią poruszoną podczas wystąpienia Daniela Paszuna była elektryfikacja odcinka Gumieńce - Passow. To ok. 30 km linii. Dla poprawy skomunikowania polskiego i niemieckiego pogranicza kluczowe jest także podniesienie prędkości pociągów do 160 km/h oraz eliminacja wymiany lokomotywy elektrycznej na spalinową na stacji Angermünde.

źródło: Rynek Kolejowy

4 komentarze