Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

z kraju artykuł

Lubuskie: Newag wygrał przetarg o 99 groszy

jm, Rynek Kolejowy,

dodane przez pioko17

Dziś do Newagu wpłynęło zawiadomienie o wyborze oferty tej firmy jako najkorzystniejszej w przetargu na dostawę dwuczłonowego szt dla województwa lubuskiego. Newag pokonał ZNTK Mińsk Mazowiecki oraz PESĘ i dostarczy pojazd 220M.
Szczegóły ofert przetargowych były zaskakujące. Wszystko przez to, że 20 procent punktów dostawcy mogli otrzymać za koszt utrzymania pojazdu przez 3-letni okres trwania gwarancji. Resztę oceny stanowiła cena pojazdu. ZNTK Mińsk Mazowiecki złożył zatem ofertę o wartości 8 mln 56 tys. 500 zł, wskazując koszty utrzymania pojazdu na poziomie tylko 1 zł. Dla porównania, oferta PESY, która jest właścicielem ZNTK, była warta 8 mln 364 tys. zł, przy wskazaniu na koszty utrzymania pojazdu w wysokości 100 tys. zł.

Obie spółki przebił jednak Newag, który wycenił koszty utrzymania pojazdu na...1 grosz. I mimo wyższej ceny - 8 mln 299 tys. zł, pokonał ZNTK. - Intencją zamawiającego było określenie kosztów utrzymania pojazdu w okresie trwania gwarancji. Ponieważ w tym okresie, wszystkie przeglądy i tak muszą być wykonywane w naszym zakładzie, aby pojazd nie utracił gwarancji, ujęliśmy koszt utrzymania w cenie pojazdu - wyjaśnił "Rynkowi Kolejowemu" Józef Michalik, dyrektor marketingu w Newagu. Podobnie postąpił zresztą ZTNK, tylko w tym wypadku symboliczny grosz okazał się mocniejszy od symbolicznej złotówki.

Według SIWZ, zamówiony pojazd ma zostać przekazany do 15 grudnia. Teraz zamawiający czeka na odwołania, które mogą złożyć firmy które w przetargu nie wygrały. Ewentualnymi odwołaniami zajmie się Krajowa Izba Odwoławcza. Dopiero po wyczerpaniu procedury umowa bedzie mogła zostać podpisana.

Spalinowe zespoły trakcyjne 220M kursują już w barwach województwa pomorskiego, gdzie Newag dostarczył dwa takie pojazdy, oraz cztery trzyczłonowe pojazdy z tej samej serii - 221M. Kolejne dwa 220M jeżdżą w barwach woj. opolskiego. - Dla województwa lubuskiego przygotowaliśmy taki sam pojazd jak dla opolskiego i pomorskiego. Będzie wyposażony m. in. w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny maszynisty, system informacji pasażerskiej, monitoring - powiedział Józef Michalik.

Dane techniczne typu 220M:

Długość całkowita: 42 712 mm

Szerokość pojazdu: 2 976 mm

Rozstaw czopów skrętu: 17 000 mm

Masa własna: 79 t

Maksymalna masa brutto: 101 t

Maksymalny nacisk na oś: 18,5 t

Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 120 km/h

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy