z kraju artykuł

Kraj: Strategia taborowa PKP Intercity do roku 2020

wś, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

PKP Intercity chce jeszcze przed Euro 2012 zwiększyć liczbę sprawnych wagonów do 1700 sztuk i przez najbliższe 3-4 utrzymywać taki poziom. Do roku 2020 liczba wagonów ma stopniowo spadać do ok. 1500 sztuk. Będą one zastępowane nowymi składami zespolonymi.
- W perspektywie roku 2014/2015 chcemy mieć 1700 wagonów z miejscami do siedzenia, 300 wagonów specjalizowanych, czyli wagonów sypialnych, kuszetek oraz wagonów barowych i restauracyjnych, 200 lokomotyw do prędkości 120-125 km/godz., 50 lokomotyw manewrowych, 70 lokomotyw rozwijających prędkość 160-200 km/godz., 30 wagonów piętrowych oraz 20 składów zespołowych (Pendolino – przyp. red.)– mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

W dalszej perspektywie przewoźnik chce kupić 40 elektrycznych zespołów trakcyjnych do prędkości 160 km/godz. Być może połowę z nich uda się nabyć jeszcze do roku 2014. – W tej chwili mamy dość zaawansowany projekt pozyskania pociągów zespołowych do 160 km/godz. dla 20 sztuk. Pracujemy nad finansowaniem. Może się uda go zrealizować jeszcze w tej perspektywie – ujawnia prezes PKP Intercity.

W perspektywie roku 2020 liczba wagonów PKP Intercity zmniejszy się do 1500 sztuk. – Będzie ich mniej, bo będą wchodziły pociągi zespołowe. Wagony najstarsze będą po prostu wycinane. Będziemy chcieli dokupić jeszcze wagony sterownicze. Jeszcze czeka nas decyzja, czy kupić wagony napędowe piętrowe, czy lokomotywy do prowadzenia pociągów typu push-pull.

Ponadto, do roku 2020 PKP Intercity zamierza zmniejszyć liczbę lokomotyw do prędkości 120-125 km/godz. do 120 sztuk oraz utrzymać na takim samy poziomie liczbę lokomotyw manewrowych oraz lokomotyw, które mogą jeździć 160 km/godz. i szybciej. Na niezmienionym poziomie ma pozostać także liczba wagonów specjalistycznych. Zwiększyć ma się za to liczba wagonów piętrowych do 90 sztuk.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy