Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

z kraju wypadki kolejowe

Kraj: Z pociągiem nie wygrasz

MlodyS53 za bezpieczny-przejazd.pl i policja.pl,

dodane przez MlodyS53

W starciu z pociągiem samochód osobowy, podobnie jak ciężarowy nie ma szans. Niestety takie są odwieczne prawa fizyki. Dlaczego kierowcy nie zatrzymują się przed przejazdem kolejowym?
Według definicji przejazd kolejowo-drogowy to skrzyżowanie linii kolejowej z drogą. Tu nie ma wyjątków, pierwszeństwo zawsze ma pociąg. Skąd taki przepis? Odpowiedź jest prosta i potwierdzona przez prawa fizyki. Droga hamowania pociągu ze względu na jego ogromną masę jest zawsze dłuższa!

Masa samej lokomotywy to około 80 ton, czyli zderzenie z samą lokomotywą, to tak jakby wjechało w nas 60 aut. Pociąg na nagłe wyhamowanie potrzebuje nawet 1200 metrów. Co, ciekawe wielu kierowców w przeciwieństwie do znaku STOP, czy czerwonego świtała nie zatrzymuje się przed przejazdem kolejowym.

98% wypadków na przejazdach kolejowych jest spowodowane nieuwagą kierowców. Żyjemy w ciągłym pośpiechu, ale czy klika sekund nas zbawi? Zdecydowanie nie, a możemy już nie wrócić do domu.

Statystyki są przerażające, w styczniu tego roku doszło do 24 wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych, zginęło w nich pięć osób.

Statystyka wypadków:
rok 2005 - 236 wypadków
,
rok 2006 - 256 wypadków,
rok 2007 - 262 wypadki
,
rok 2008 - 226 wypadków.

Poszkodowani w wypadkach:
rok 2005 - 156 osób, w tym 42 ofiary śmiertelne,
rok 2006 - 132 osoby, w tym 30 ofiar śmiertelnych
,
rok 2007 - 153 osoby, w tym 48 ofiar śmiertelnych
,
rok 2008 - 126 osób, w tym 40 ofiar śmiertelnych.

Jak zachować się na przejeździe kolejowo-drogowym?
1. Powinniśmy się bezwzględnie zatrzymać, nawet gdy szlaban jest otwarty.
2. Zwalniamy przed przejazdem, by mieć 100% pewność, że możemy przed nim wyhamować, zwłaszcza gdy jezdnia jest śliska np. zaśnieżona lub oblodzona.
3. Przed wjechaniem na tory włączamy pierwszy bieg lub drugi bieg i utrzymujemy wysokie obroty, w ten sposób unikniemy przypadkowego wyłączenia silnika.
4. Nigdy nie zatrzymujemy się na torach i zaraz za nimi, zawsze musimy zostawić za sobą miejsce, by inny użytkownik mógł bezpiecznie opuścić przejazd kolejowy. Nie wolno zatrzymywać się przed i za przejazdem po obu stronach drogi na odcinku od przejazdu do słupka wskaźnikowego z jedną kreską.
5. Wyłączamy radio i inne urządzenia emitujące dźwięki, które mogłyby zagłuszyć pociąg.
6. Uchylamy lekko szybę to pozwoli nam łatwiej usłyszeć nadjeżdżający pociąg.
7. Nigdy nie wyprzedzamy na przejeździe kolejowym, za nim i przed nim.
8. Nie wolno wjeżdżać na przejazd kolejowy gdy nie ma pewności, że możemy go bezpiecznie pokonać.
9. Gdy jest mgła, ulewny deszcz, czy opady śniegu zachowujemy szczególną ostrożność.

brak komentarzy