Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

z kraju artykuł

Mazowieckie: Warszawa - Radom: 160 km/h na 89 proc. trasy

wś, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

Po modernizacji linii Warszawa – Radom na 89 proc. trasy ruch będzie mógł się odbywać z prędkością 160 km/godz. Pozwoli to na skrócenie czasu przejazdu pociągów między tymi miastami o godzinę – poinformował nas Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Zanim to jednak nastąpi zarządca infrastruktury zamknie całkowicie linię na 21 miesięcy.
Jak już wcześniej informowaliśmy, modernizacja odcinka Warszawa – Radom zaplanowana na lata 2013 i 2014 zakłada całkowite wstrzymanie ruchu pociągów na odcinku między stacjami Warka i Radom. Z informacji „Gazety Wyborczej” wynika, że pociągi nie będą jeździć od 1 kwietnia 2013 r. do końca 2014 r.

Rozwiązanie polegające na całkowitym zamknięciu linii ma umożliwić wykonawcom realizującym inwestycję szybsze wykonanie kompleksowych robót ziemnych związanych z wykonaniem nowych nasypów, a także sprawniejszą zabudowę nawierzchni kolejowej oraz wszystkich urządzeń związanych z linią kolejową.

W tym czasie wzdłuż modernizowanej linii uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa do najbliższej czynnej stacji, a pociągi z Kielc i Radomia pojadą trasą objazdową przez Dęblin, Pilawę i Otwock

Linia nr 8 między Warszawą a Radomiem jest podzielona na dwa odcinki inwestycyjne: w obrębie Lokalnego Centrum Sterowania(LCS) – Warszawa Okęcie i LCS Radom. Na oba zostaną ogłoszone oddzielne przetargi na zaprojektowanie oraz realizację robót budowlanych. Powinny one zostać ogłoszone w połowie tego roku. Obecnie trwa przetarg na inżyniera kontraktu oraz rozstrzygnięto przetarg na zabudowę urządzeń sterowania ruchem.

W ramach modernizacji linii nr 8 przewidziana jest budowa drugiego toru na odcinku Warka – Radom (obecnie istnieje tylko jeden). Zapewni to możliwość wprowadzenia lepszego rozkładu jazdy (większa częstotliwość pociągów, większa przepustowość). W efekcie czas przejazdu między Radomiem a Warszawą o około 60 minut, czyli mniej więcej o połowę. Jak już wcześniej informowaliśmy, prace nie obejmą mostu na rzece Pilica, który ze względu na niekorzystną decyzję środowiskową, będzie modernizowany dopiero w przyszłej perspektywie UE na lata 2014-2020.

W Wieloletnim Planie Inwestycji Kolejowych na inwestycję przewidziano kwotę 2 mld 231 mln złotych. Realizacja inwestycji powinna się zakończyć na przełomie 2014 i 2015 roku.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy