Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

z kraju artykuł

Śląskie: Są wnioski po katastrofie pociągów: Tzw. wskaźnik Pc2 mógł zmniejszyć rozmiary tragedii

Tomasz Haładyj, Gazeta.pl,

dodane przez X; zmodyfikowane

Są pierwsze po katastrofie pociągów w Szczekocinach zalecenia dotyczące bezpieczeństwa. Najważniejsze z nich to gaszenie jednego z trzech świateł lokomotywy, gdy jedzie ona lewym torem, w celu poinformowania o tym maszynisty pociągu z przeciwka: - Jeśli tak by było pod Szczekocinami, to katastrofa miałaby mniej tragiczne skutki - uważa szef Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych, Tadeusz Ryś.
Przesłana przez Państwową Komisję Badania Wypadków Kolejowych (PKBWK) do Urzędu Transportu Kolejowego lista zaleceń liczy pięć punktów. Najważniejszy mówi o sposobie oświetlenia lokomotywy w przypadku jazdy po lewym torze - czyli w sytuacji, w jakiej pod Szczekocinami znalazł się pociąg InterRegio "Matejko" z Warszawy do Krakowa. czytaj dalej…

źródło: Gazeta.pl

brak komentarzy