z kraju artykuł

Podlaskie: Arriva i PR chętne na przewozy na Podlasiu

jm, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

W przetargu na przewozy kolejowe w woj. podlaskim w latach 2013-2014 wystartowało dwóch przewoźników: Arriva i Przewozy Regionalne. Korzystniejszą propozycję złożyła Arriva, ale obie oferty przekroczyły kosztorys.
Koperty z ofertami w przetargu na dwuletnie przewozy na liniach przy użyciu pociągów spalinowych i elektrycznych należących do województwa otwarto dziś. Wybór operatora opiera się na trzech kryteriach: Wysokości średniej dopłaty do pociągokilometra (80% oceny), zakładanej punktualności (15% oceny), oraz deklarowanej maksymalnej liczby pociągokilometrów przy zaoferowanej stawce dopłaty (pozostałe 5% oceny). Więcej o warunkach przetargu można przeczytać tutaj.

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", obaj przewoźnicy zadeklarowali wskaźnik punktualności (obliczany dla odjazdów i przyjazdów) w wysokości 92 procent - było to minimum w tym przetargu. Arriva zaproponowała większą liczbę maksymalną pociągokilometrów - 3,3 mln, a Przewozy Regionalne niewiele ponad minimum - 2,48 mln. Przede wszystkim jednak oferta Arrivy była tańsza - dopłata dla przewoźnika należącego do Deutsche Bahn miałaby wynieść 17,12 zł za kilometr przejechany przez pociąg, a dla Przewozów Regionalnych 18,48 zł.

Niestety, obie oferty nie mieszczą się w kosztorysie województwa. Urząd Marszałkowski zaplanował na przewozy w latach 2013 - 2014 31 mln złotych, co przy minimalnej pracy przewozowej ok. 1,2 mln pckm rocznie oznacza stawkę na poziomie 12,9 złotego. To dużo mniejsza kwota niż 17,12 zł, zaproponowane przez Arrivę - Decyzję, co zrobić w tej sytuacji podejmiemy w przyszłym tygodniu - dowiedzieliśmy się w Urzędzie Marszałkowskim.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy