Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

z kraju artykuł

Poznań: Pesa już buduje Elfy dla Wielkopolski. W tym roku dostarczy osiem

jm, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Pesa rozpoczęła już budowę pierwszych pociągów Elf dla województwa wielkopolskiego. Jeszcze w tym roku planuje dostarczyć osiem składów z 22, które zamówiło województwo za prawie pół miliarda złotych.
- Elfy dla Wielkopolski są już w trakcie budowy - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Maciej Maciejewski, Szef Rynku Pojazdów Regionalnych i Aglomeracyjnych Pesy. - Pierwsze pudło pociągu - pomalowane w barwy województwa - wyposażane jest właśnie w naszych zakładach - dodał.

Na dostawę pociągów Pesa ma jeszcze dużo czasu. Umowę na dostawę 22 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do wykonywania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich w Wielkopolsce podpisano 8 lutego 2011 Dostawy mają się zacząć po 18 miesiącach od podpisania umowy, a kolejne pociągi mają przyjeżdżać do Wielkopolski co miesiąc. - Dostawa pierwszego pojazdu planowana jest na początek sierpnia - potwierdza Maciejewski. Pesa chce jednak wyprzedzić harmonogram dostawy kolejnych składów - W tym roku dostarczymy 8 Elfów dla Wielkopolski - zapowiada Maciejewski.

Za 22 Elfy województwo zapłaci 469,5 mln złotych. Zakup pociągów jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013. Na dofinansowanie projektu w 50 % wydatków kwalifikowanych składają się - środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - 168,4 mln złotych (85 % dofinansowania) i środki z budżetu państwa - 29,7 mln złotych (15 % kwoty dofinansowania). Wkład własny - w wysokości 198,1 mln złotych oraz pokrycie wydatków niekwalifikowanych - zapewnia Województwo Wielkopolskie.

Elfy dla Wielkopolski będą mogły poruszać się z maksymalną prędkością eksploatacyjną 160 km/h. Ich długość to ponad 75 metrów. Na stałych miejscach siedzących będą mogły przewozić 204 pasażerów. Producent zaoferował w przetargu, że pojazd będzie miał masę 134,5 tony, oraz że będzie objęty gwarancją na 60 miesięcy. Elektryczne zespoły trakcyjne zostaną przeznaczone do obsługi ruchu regionalnego na trasach Poznań - Inowrocław, Poznań - Kutno, Poznań – Zbąszynek.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy