Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Nowy spalinowy pociąg Newagu. Podbije Niemcy?

jm, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

Zgodnie z przewidywaniami województwo zachodniopomorskie wybrało ofertę Newagu w przetargu na dostawę dwóch pociągów spalinowych. Będzie to zupełnie nowy typ pociągu. - Ten kontrakt pozwoli nam wejść z ofertą rynek niemiecki - zapowiada Newag.
W przetargu na dostawę dwóch pociągów spalinowych do województwa zachodniopomorskiego wpłynęły dwie oferty - firmy Newag – o wartości 23.985.000zł brutto, oraz firmy Pesa – o wartości 24.600.000zł brutto. Województwo wybrało zatem w środę ofertę tej pierwszej firmy. Według specyfikacji przetargu, w każdym dwuczłonowym zespole trakcyjnym musi być co najmniej 140 miejsc stojących i 100 miejsc siedzących w układzie 2+2, a pociąg musi być niskopodłogowy w 40%. W każdym członie mają się znaleźć co najmniej jedne drzwi na stronę pociągu. Pasażerowie otrzymają dwa miejsca dla wózków inwalidzkich, klimatyzację, toaletę i LED-owe wyświetlacze informacji pasażerskiej.

Co więcej, pociągi mają spełniać określone wymogi interoperacyjności (w tym mieć zastosowane sprzęgi automatyczne), ekologii - na co pozwolą silniki spełniające normę emisji spalin Euro IIIB, oraz bezpieczeństwa - tu wymogiem są cztery scenariusze zderzeniowe. Dwuczłonowe pociągi 220M Newagu nie spełniają tych warunków - Województwu zachodniopomorskiemu zaoferowaliśmy zupełnie nowy pociąg. Będzie nosił oznaczenie producenta 222M - przyznaje dyrektor marketingu Newagu Józef Michalik.

Newag przyznaje, że w pociągu znajdzie się dużo elementów z 220M - To są bardzo dobre pociągi. Budowa 222M będzie właściwie połączeniem 220M i najnowszych rozwiązań z 31WE i 35WE - zaznacza Michalik. Te dwa ostatnie to pociągi elektryczne, przygotowywane odpowiednio dla Kolei Dolnośląskich i Warszawskiej SKM. Spełniają one zarówno wymagania interoperacyjności, jak i cztery scenariusze zderzeniowe. Z tych względów wygląd nowych pociągów spalinowych dla zachodniopomorskiego, a szczególnie konstrukcja czoła, będzie przypominać najnowsze pociągi elektryczne producenta.

Innym ciekawym wymogiem przetargu na pociągi dla zachodniopomorskiego jest to, że muszą one do sierpnia 2014 roku uzyskać świadectwo homologacji na terenie Niemiec. Urząd marszałkowski chce mieć możliwość obsługi połączeń do naszego zachodniego sąsiada. Newag traktuje to nie jako przykry obowiązek, a szansę - Otworzymy dzięki temu naszą ofertę na rynek niemiecki - zapowiada Józef Michalik. Zaznaczył jednak, że choć wybór oferty Newagu przez województwo już zapadł, umowa nie została jeszcze podpisana - Dopiero po podpisaniu umowy będziemy się cieszyć - zakończył.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy