Informacje
Warszawa: Najnowszy pociąg SKM Warszawa już jeździ z pasażerami
jm, Rynek Kolejowy,
dodane przez zack1989
Bez żadnych uroczystości, prezentacji z władzami Warszawy, czy nawet informacji prasowej SKM Warszawa odebrała pierwszy egzemplarz nowego typu pojazdu 35WE od producenta z Nowego Sącza i od razu uruchomiła kursy z pasażerami. Na razie pociąg jeździ bez problemów.
Informację o tym, że 35WE jeździ już z pasażerami przekazał nam jeden z Czytelników. - To prawda, pociąg od wczoraj kursuje już z pasażerami na linii S9 - potwierdziła rzeczniczka SKM Magdalena Lerczak. Tryb przystąpienia do pracy nowego pociągu był ekspresowy - SKM odebrała go od producenta zaledwie przedwczoraj. W przeciwieństwie do poprzednich dostaw nowego taboru dla Warszawy, obyło się bez oficjalnej prezentacji z udziałem władz miasta - Trwa Euro 2012, zależało nam na tym, by jak najwięcej pociągów jeździło z pasażerami - wyjaśnia rzeczniczka. Nowy pociąg zdążył dzięki temu pomóc w obsłudze wzmożonego ruchu przy okazji wczorajszego meczu Polska - Rosja. Sprawuje się dobrze - Jak dotąd nie było żadnej awarii 35WE - zapewniła Magdalena Lerczak.SKM Warszawa zamówiła w formie leasingu z Newagu sześć pociągów typu 35WE za łączną kwotę 201 133 856,98 zł brutto. Nowosądecki producent opracował je specjalnie dla SKM Warszawa. Wszystkie pociągi mają zostać dostarczone do SKM jeszcze w lipcu. Bazą dla konstrukcji 35WE jest pociąg 19WE jeżdżący w barwach warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej od kilku lat. Można je poznać po układzie siedzeń w stylu "metro" i wysokiej, ale położonej na jednym poziomie podłodze. Pociągi 19WE oraz 35WE mają wiele wspólnego - m. in. układ napędowy. 35WE jest dłuższy o dwa dodatkowe człony i ma zróżnicowaną wysokość podłogi - jest ona obniżona w wejściach do pojazdu.
Całkowita długość najnowszego pociągu to 111 metrów, co czyni go najdłuższym zespołem trakcyjnym w Polsce. Pociąg mieści dzięki temu aż 922 pasażerów (w tym 218 na miejscach siedzących). Technicznie składa się z dwóch trójczłonowych części. Każda z nich ma na początku i na końcu wózek napędowy. Człon środkowy jest zawieszony na wózkach tocznych Jakobsa.
Dane techniczne pojazdu 35WE:
- Liczba członów: 6
- Układ osi: Bo'2'2'Bo'+Bo'2'2'Bo
- Masa służbowa: 220 t
- Masa przy zapełnieniu nominalnym: 285 t
- Maksymalny nacisk zestawu kołowego pojazdu: ˂ 200 kN/oś
- Liczba drzwi na stronę pojazdu: 12
- Napięcie sieci: 3kVDC
- Łączna moc ciągła silników trakcyjnych: 3200 kW
- Ilość silników trakcyjnych: 8
- Rodzaj: trójfazowy asynchroniczny
- Nominalna pojemność (liczba pasażerów): 922
- Miejsca siedzące (w tym składane): 218
- Miejsca stojące (5 os. na mkw): 704
- Sprzęg czołowy: automatyczny
- Szerokość toru: 1 435 mm
- Wysokość zespołu nad główką szyny (bez pantografów): 4 150 mm
- Długość pojazdu (ze sprzęgami): 110 860 mm
- Szerokość zespołu: 2 840 mm
- Długość przedziału pasażerskiego: 92 300 mm
- Szerokość drzwi: 1 400 mm
- Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 160 km/h
- Prędkość konstrukcyjna: 176 km/h
- Przyspieszenie 0-40 km/h: 1 m/skw
- System hamulca: EP/ED
źródło: Rynek Kolejowy
brak komentarzy