Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

z kraju artykuł

Warszawa: Najnowszy pociąg SKM Warszawa już jeździ z pasażerami

jm, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

Bez żadnych uroczystości, prezentacji z władzami Warszawy, czy nawet informacji prasowej SKM Warszawa odebrała pierwszy egzemplarz nowego typu pojazdu 35WE od producenta z Nowego Sącza i od razu uruchomiła kursy z pasażerami. Na razie pociąg jeździ bez problemów.
Informację o tym, że 35WE jeździ już z pasażerami przekazał nam jeden z Czytelników. - To prawda, pociąg od wczoraj kursuje już z pasażerami na linii S9 - potwierdziła rzeczniczka SKM Magdalena Lerczak. Tryb przystąpienia do pracy nowego pociągu był ekspresowy - SKM odebrała go od producenta zaledwie przedwczoraj. W przeciwieństwie do poprzednich dostaw nowego taboru dla Warszawy, obyło się bez oficjalnej prezentacji z udziałem władz miasta - Trwa Euro 2012, zależało nam na tym, by jak najwięcej pociągów jeździło z pasażerami - wyjaśnia rzeczniczka. Nowy pociąg zdążył dzięki temu pomóc w obsłudze wzmożonego ruchu przy okazji wczorajszego meczu Polska - Rosja. Sprawuje się dobrze - Jak dotąd nie było żadnej awarii 35WE - zapewniła Magdalena Lerczak.

SKM Warszawa zamówiła w formie leasingu z Newagu sześć pociągów typu 35WE za łączną kwotę 201 133 856,98 zł brutto. Nowosądecki producent opracował je specjalnie dla SKM Warszawa. Wszystkie pociągi mają zostać dostarczone do SKM jeszcze w lipcu. Bazą dla konstrukcji 35WE jest pociąg 19WE jeżdżący w barwach warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej od kilku lat. Można je poznać po układzie siedzeń w stylu "metro" i wysokiej, ale położonej na jednym poziomie podłodze. Pociągi 19WE oraz 35WE mają wiele wspólnego - m. in. układ napędowy. 35WE jest dłuższy o dwa dodatkowe człony i ma zróżnicowaną wysokość podłogi - jest ona obniżona w wejściach do pojazdu.

Całkowita długość najnowszego pociągu to 111 metrów, co czyni go najdłuższym zespołem trakcyjnym w Polsce. Pociąg mieści dzięki temu aż 922 pasażerów (w tym 218 na miejscach siedzących). Technicznie składa się z dwóch trójczłonowych części. Każda z nich ma na początku i na końcu wózek napędowy. Człon środkowy jest zawieszony na wózkach tocznych Jakobsa.
Dane techniczne pojazdu 35WE:
  • Liczba członów: 6
  • Układ osi: Bo'2'2'Bo'+Bo'2'2'Bo
  • Masa służbowa: 220 t
  • Masa przy zapełnieniu nominalnym: 285 t
  • Maksymalny nacisk zestawu kołowego pojazdu: ˂ 200 kN/oś
  • Liczba drzwi na stronę pojazdu: 12
  • Napięcie sieci: 3kVDC
  • Łączna moc ciągła silników trakcyjnych: 3200 kW
  • Ilość silników trakcyjnych: 8
  • Rodzaj: trójfazowy asynchroniczny
  • Nominalna pojemność (liczba pasażerów): 922
  • Miejsca siedzące (w tym składane): 218
  • Miejsca stojące (5 os. na mkw): 704
  • Sprzęg czołowy: automatyczny
  • Szerokość toru: 1 435 mm
  • Wysokość zespołu nad główką szyny (bez pantografów): 4 150 mm
  • Długość pojazdu (ze sprzęgami): 110 860 mm
  • Szerokość zespołu: 2 840 mm
  • Długość przedziału pasażerskiego: 92 300 mm
  • Szerokość drzwi: 1 400 mm
  • Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 160 km/h
  • Prędkość konstrukcyjna: 176 km/h
  • Przyspieszenie 0-40 km/h: 1 m/skw
  • System hamulca: EP/ED

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy