Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Pasażer na tropie

Marzenna Głuchowska, 24Kurier,

dodane przez MQ; zmodyfikowane

Na początku lipca firma Avista ustawiła na dworcu Szczecin Główny dwa automaty do sprzedaży biletów na pociągi PKP Intercity oraz Przewozów Regionalnych. Nie wie jednak, gdzie.
Urządzenia Avisty rozmieszczone są na dworcach kolejowych w 20 miastach (m.in. dwa w Szczecinie i jeden w Stargardzie Szczecińskim). Prowadzą przez całą dobę sprzedaż biletów na pociągi spółek Intercity (TLK, Express, Express Intercity oraz miejscówki, bez miejsc do leżenia i sypialnych) i Przewozy Regionalne. Należność można w nich uiścić zarówno gotówką, jak i kartą płatniczą.

Na stronie internetowej PKP IC jest lokalizacja automatów firmy Avista w Szczecinie - "wydzielone pomieszczenie pomiędzy halą kasową a peronami". Zatem tam gdzie byłyby przydatne. Szukam - bez skutku. Znajduję je w pomieszczeniu koło... kasy Przewozów Regionalnych - dojście od ulic Owocowej lub Czarnieckiego - gdzie 2 lata temu samorządowa spółka wstawiła swoje biletomaty. Nadal wisi nad nim szyld "Automaty Biletowe Przewozy Regionalne". Jak zatem ma tam trafić podróżny zainteresowany zakupem biletów na pociągi Intercity?

- Czy te automaty biletowe na górze, koło kładki, to jedyne na naszym dworcu? - dociekam w Centrum Obsługi Klienta Intercity.

- Chyba tak - słyszę w odpowiedzi.

Widać przewoźnik je ukrył, by klienci nadal korzystali z COK. Tam zaś na zakupie biletu można spędzić nawet i 20 minut. A jak cudzoziemiec trafi na pracownicę bez znajomości angielskiego, to na uspokojenie usłyszy: "No problem". Pytam więc w biurze prasowym IC, jak sprzedają się bilety z automatów i jak znają języki obce pracownicy COK.

- W Szczecinie na 8 pracowników COK każdy zna w pewnym stopniu język obcy. Dobrą znajomością języka angielskiego legitymuje się trójka spośród nich, pozostali znają w stopniu komunikatywnym język niemiecki, angielski i rosyjski - informuje Beata Czemerajda z Zespołu ds. Relacji z Mediami. - Co do biletomatów, to w związku z tym, że obsługuje je firma zewnętrzna, raporty sprzedaży dostajemy miesięczne. W Szczecinie działają od początku lipca, więc na razie nie mamy jeszcze informacji. Ale nie ukrywamy, że mamy nadzieję na ich pozytywną percepcję ze strony klientów.

O ile je znajdą...

źródło: 24Kurier

brak komentarzy