Informacje
Podlaskie: Zmodernizowane EN57 dla województwa podlaskiego
Rynek Kolejowy,
dodane przez Cezar007
Województwo podlaskie w roku bieżącym modernizuje trzy elektryczne zespoły trakcyjne ezt za kwotę 22 mln 136 tys. 310 zł. Cztery używane ezt zostały zakupione w 2010 r. z przeznaczeniem do modernizacji.
Lada dzień na tory województwa wyjedzie zmodernizowany pociąg Przewozów Regionalnych. Stan jego przygotowania sprawdził wicemarszałek województwa podlaskiego Walenty Korycki.Samorządy województw na zakup i modernizację taboru kolejowego (wykorzystywanego do realizacji przewozów regionalnych) z budżetu państwa otrzymują dotację celową w wysokości 7 mln 293 tys. 750 zł (równo dzielona dotacja na rzecz każdego z samorządów). Środki takie są już przekazywane od 2010 r. i mają być nimi zasilane budżety samorządów do 2015 r. Są one związane z usamorządowieniem spółki Przewozy Regionalne.
Na mocy porozumienia województwa podlaskiego z województwem małopolskim, przy zgodzie ministra transportu, nastąpiło „użyczenie” dotacji samorządu Małopolski w roku bieżącym na rzecz podlaskiego, a w zamian za to w roku przyszłym województwo małopolskie będzie dysponować kwotą 14 mln 587 tys. 500 zł. Właśnie ta dotacja pokryje koszty wydatków związanych z modernizowaniem trzech zespołów trakcyjnych w tym roku. Koszt modernizacji jednego pojazdu to około 7 mln zł.
Zmodernizowany ezt otrzymał nowy, bardziej dynamiczny kształt. Nowoczesne systemy hamulcowe zapewniają poprawę bezpieczeństwa. W środku pojazd został wyposażony w szereg udogodnień dla pasażerów - klimatyzowane przedziały, automatyczne drzwi międzywagonowe, monitory LCD, monitoring oraz wieszaki na rowery - m. in. to znajduje się w zmodernizowanych składach. Nowy pociąg jest też przyjazny dla osób niepełnosprawnych i dla matek z dziećmi. Osoby na wózkach inwalidzkich do pociągu mogą dostać się automatyczną windą. W środku zaś są miejsca przeznaczone na ustawienie wózka i bezpieczne przymocowanie go. Nowością jest też przewijak dla dzieci umieszczony w toalecie przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.
źródło: Rynek Kolejowy
brak komentarzy