region szczeciński artykuł

Chcą bronić Interregio Barbakan. Przewoźnik ma dla nich Wały Chrobrego

jm, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989; zmodyfikowane

Pasażerowie korzystający z połączenia Interregio Barbakan przygotowali petycję o utrzymanie w kursowaniu tego popularnego pociągu. Przewoźnik odpowiada, że nie likwiduje pociągu, a jedynie skraca jego trasę i zmienia nazwę na Wały Chrobrego.
- W imieniu pasażerów połączenia IR Barbakan chcielibyśmy prosić o poparcie naszej inicjatywy - utrzymania w kursowaniu Barbakana. Jak wiadomo z końcem października "wylatuje on z rozkładu". Jest jednym z najszybszych połączeń Kluczborka z Poznaniem a także ważnym "oknem na świat" dla Ostrowa Wlkp, Jarocina, Środy Wlkp a także Olesna Śląskiego i Lublińca - napisali do nas Czytelnicy, którzy przygotowali petycję w tej sprawie. Można ją zobaczyć tutaj

- Jako, że skład wagonowy z lokomotywą ET22 (PKP Cargo) jest drogi w utrzymaniu i eksploatacji proponujemy tańsze rozwiązanie – jednostkę elektryczną, będącą w posiadaniu Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów regionalnych w Szczecinie. Oprócz mniejszych kosztów proponujemy wytrasowanie pociągu R 38121 (czyli IR Barbakan) w planie pociągu R 67225 Kluczbork – Poznań Główny a w odwrotną stronę pociąg R-83120 w planie pociągu R-76824 Barycz Poznań - Wrocław przez Krotoszyn, Milicz na odcinku Poznań-Jarocin ze względu na 9 minutowy postój tego ostatniego, pozwalający na odpięcie drugiej jednostki, jadącej do Wrocławia. Dzięki tej operacji IR Barbakan zostanie w części pokryty deficyt powstały z powodu uruchomienia w/w pociągu (dotacja Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego) a także dzięki postojom pociągu Barbakan na mniejszych stacjach (taryfa Regio na odcinkach Kluczbork-Poznań i Poznań-Jarocin) skorzystają mniejsze miejscowości położone przy linii Poznań-Kluczbork, tak jak dzięki wydłużeniu kursowania IR Bolko do Chełma z taryfą Regio na odcinku Lublin-Chełm - czytamy w petycji.
PR da Wały Chrobrego
Według informacji, które uzyskaliśmy od Przewozów Regionalnych, pociąg Interregio Barbakan kursujący na trasie Szczecin Gł. - Kraków Gł. zostanie odwołany od 1 października br. na odcinku Poznań Gł. – Kraków Gł., natomiast na trasie Kraków Gł. - Szczecin Gł. zostanie odwołany od 2 października br. na odcinku Kraków Gł. - Poznań Gł. Na pozostałej trasie (Poznań Gł. – Szczecin Gł.– Poznań Gł.) pociąg będzie kursował od 5 października tylko w piątki i niedziele oraz wybrane dni pod zmienioną nazwą jako pociąg Interregio Wały Chrobrego.

- Zmiana jest spowodowana m.in. pracami remontowymi, prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury. Z przekazanych przez PKP PLK projektów rozkładów jazdy wynika, że czas przejazdu pociągiem Interregio Barbakan na odcinku Kraków - Poznań wydłużyłby się co najmniej o 60 minut. Nie jest to czas, który mógłby być satysfakcjonujący dla naszych podróżnych - wyjaśnia rzeczniczka Przewozów Regionalnych Katarzyna Mirowska.
To nie służba publiczna
- Większość pociągów Interregio jest uruchamiana za zasadach komercyjnych, natomiast Przewozy Regionalne są wykonawcą usługi publicznej w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich, którą realizują zgodnie z umowami zawartymi z Urzędami Marszałkowskimi. Na podstawie tych umów uruchamiamy średnio w ciągu doby około 2100 pociągów Regio, które dowożą naszych podróżnych z domów do pracy, szkół. W przypadku Interregio i Regioekspres średnio w ciągu doby uruchamiamy około 70 pociągów. Jest to więc niewielki udział procentowy w całej naszej działalności. W przypadku pociągów dalekobieżnych organizatorem jest minister właściwy ds. transportu, a wykonawcą usługi przewoźnik przez niego wskazany - przypomina rzeczniczka.

źródło: Rynek Kolejowy

1 komentarz