z kraju kolej

Kraj: Alstom: Wyprzedzamy harmonogram budowy Pendolino dla Polski

jm, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

Już latem 2013 roku pierwszy EMU 250 Nuovo Pendolino dla PKP Intercity przyjedzie do Polski na testy – Wyprzedziliśmy harmonogram – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Nicolas Halamek, Customer Director Alstom Transport.
- Budowa pociągów Pendolino dla PKP Intercity idzie bardzo sprawnie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu tego procesu – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Nicolas Halamek, Customer Director Alstom Transport – Siedem pudeł pierwszego pociągu jest już gotowe i pomalowane. Trwa ich wyposażanie. Jednocześnie rozpoczęliśmy już produkcję pudła drugiego pociągu – relacjonuje Halamek.

Mimo, że pierwsze pudło jest gotowe i pomalowane, próżno szukać jego zdjęć – gdyż zgodnie z życzeniem klienta zdjęcia te nie są publikowane – mówi przedstawiciel Alstom. Jak dodaje, współpraca z PKP Intercity przebiega bardzo dobrze – W procesie produkcyjnym mamy tzw. kamienie milowe, których odbiór musi zatwierdzić zamawiający, czego przykładem jest ostatnia wizyta przedstawicieli PKP Intercity w fabryce we Włoszech - potwierdza Halamek.

Już latem 2013 roku pociąg oznaczony przez Alstom typem EMU 250 dla PKP Intercity przyjedzie do Polski na testy – Wyprzedziliśmy harmonogram – zaznaczył dyrektor. Przyznał, że jest z tego zadowolony, bo sam niecierpliwie czeka na zaprezentowanie pasażerom najnowocześniejszego pociągu, jaki będzie jeździć po polskich torach.

W fabryce Alstom w Savigliano oprócz zespołów dla PKP IC powstają pociągi nowej generacji AGV dla prywatnego przewoźnika kolei wysokich prędkości, Nuovo Trasporto Viaggiatori. – Powoli kończymy ich produkcję. Ale są już kolejni zainteresowani takim pociągiem. Rozmowy trwają – mówi Halamek.

Namawia też wszystkich do wybrania się w podróż pociągiem, który NTV ochrzciło „Italo” – To naprawdę piękny i bardzo komfortowy pociąg. Warto go zobaczyć – mówi. AGV nie pojawiło się niestety na targach Innotrans, gdzie była okazja pokazać pociąg szerokiej publiczności – Klient potrzebuje pociągów do prowadzenia przewozów, a nie na wystawę – uśmiecha się Halamek.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy