Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński infrastruktura kolejowa

Kradzieże elementów infrastruktury kolejowej zmorą pasażerów i kolejarzy

Bohdan Jędrzejewski,

dodane przez Bodek; zmodyfikowane

Plaga kradzieży elementów infrastruktury kolejowej zdaje się nie mieć końca i skutecznie destabilizuje kursowanie pociągów.
Wszystko wskazuje na to, że dopóki tego typu przestępstwa będą traktowane przez sądy jako działania o niskiej szkodliwości społecznej, nadal będzie do nich dochodziło, gdyż złom - szczególnie metali kolorowych ciągle jest w cenie.

W każdym normalnym kraju działalność, której efektem jest obniżenie zdolności transportowej czynnych szlaków komunikacyjnych państwa traktowana jest jako poważne zagrożenie katastrofą w ruchu lądowym lub wręcz jako działanie terrorystyczne. Niestety nie u nas.

26 listopada na szlaku Szczecin Zdroje - Regalica skradziono kabel sterujący o długości około 70 m oraz przy okazji uszkodzono drugi kabel służący tym samym celom. W efekcie uszkodzony został system samoczynnej blokady liniowej na tym szlaku. Nieczynne do wczorajszego wieczora były semafory SBL oraz wjazdowe do Zdrojów. Wprowadzono telefoniczne zapowiadanie pociągów, a prędkość na ww. szlaku ograniczono do 20 km/h.

27 listopada na szlaku Bierzwnik - Rębusz skradziono 1400 m liny nośnej sieci trakcyjnej (w obu torach po około 700 m). Sieć trakcyjna na tym odcinku była wyposażona w podwójny zestaw lin nośnych. Dzięki temu możliwe było utrzymanie kursowania pociągów z prędkością ograniczoną do 80km/h.
Skutki obu kradzieży usunięto dzisiejszej nocy.

brak komentarzy