region szczeciński artykuł

W kasach PKP w Szczecinie nie wiedzą o promocji

Marek Jaszczyński, Moje Miasto,

dodane przez MQ

Czytelnik chciał skorzystać z najnowszej promocji Przewozów Regionalnych, czyli z "Biletu Sąsiedzkiego". W kasie biletowej odmówiono mu sprzedaży.
Podobnie konduktor w pociągu, tez odmówił sprzedaży z promocji. Przewoźnik zapewenia, że informacje o nowej ofercie dotarły do kas, jeszcze przed jej wprowadzeniem.

"Bilet sąsiedzki" obowiązuje od 1 stycznia 2013 roku. Kosztuje dwa złote i obowiązuje na przejazd w jedną stronę w klasie 2 pociągów Regio. Co istotne tylko pomiędzy sąsiednimi stacjami rozkładowego zatrzymania pociągów, znajdującymi się od siebie w odległości do 10 kilometrów. Ciekawostką jest to, że Bilet Sąsiedzki obowiązuje także na odcinku Szczecin Gł. - Szczecin Zdroje, bez względu na drogę przejazdu.

Zgodnie z tym, co zapewnia przewoźnik na swojej stronie internetowej www.przewozyregionalne.pl, bilet można nabyć w kasie biletowej z zachowaniem 7-dniowego terminu przedsprzedaży, oraz w pociągu. Bilet ze zryczałtowaną opłatą jest ważny 30 minut, licząc od godziny nabycia lub wskazanej przez nabywcę.

- Niestety w kasach nikt nic nie wie - mówi Kazimierz Paczocha, który zgłosił się do naszej redakcji. - Pani w Międzyzdrojach w kasie odpowiedziała, że to nie na naszej linii. Czy redakcja mogłaby wyjaśnić tę informację?

Pan Kazimierz pytał o bilet w kasie w piątek 4 stycznia, a wiec już od czterech dni od daty obowiązywania oferty.

- Pytałem także konduktora w pociągu. Też nic nie wie - dodaje mężczyzna. - Jeżeli taki bilet istnieje, to chyba wina programów w ich komputerach. Konduktor mówił, że nie ma takiej opcji.

O wyjaśnienie tej sprawy poprosiliśmy Zachodniopomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Szczecinie.

- To niemożliwe, wyjaśnimy sytuację - mówi Krystyna Królik, naczelnik działu handlowego Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. - Między świętami a nowym rokiem informowaliśmy o zmianach. Z oferty można skorzystać nie tylko w kasie, ale i u konduktora.

Przypominamy, że pasażerowie, którzy nie posiadają ważnego biletu na przejazd, muszą wejść do pociągu pierwszymi drzwiami, licząc od jego czoła w kierunku jazdy i zgłosić się do załogi w celu kupna lub legalizacji biletu. Pasażerowie, którzy nie kupią biletu na stacji kolejowej, na której znajduje się czynna kasa biletowa, muszą liczyć się z opłatą dodatkową przy wypisywaniu biletu w pociągu w wysokości 8 zł. Osoby, które nie udadzą się do wyznaczonej strefy w pociągu, będą uważane za podróżnych bez ważnego biletu. Zwolnionymi z obowiązku zgłaszania braku biletu są osoby niepełnosprawne i o ograniczonej sprawności ruchowej, a ich odprawa dokonywana jest w trakcie kontroli. Podobnie odprawa podróżnych z rowerami.

źródło: Moje Miasto

2 komentarze