Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

w skrócie infrastruktura kolejowa

Nowy peron w Kołobrzegu

margor,

dodane przez margor; zmodyfikowane

Nowa konstrukcja powstaje u zbiegu ulic Bałtyckiej i Solnej. Prace rozpoczęto od usunięcia drewnianych podkładów kolejowych, gdyż w miejscu tym do połowy lat 90. XX wieku znajdowała się bocznica kolejowa. Prace mają związek z planowanymi remontami przejazdów kolejowych w ciągu ulic Portowej i Warzelniczej, które uniemożliwią czasowo dojazd pociągów do stacji Kołobrzeg od strony Trzebiatowa.
Ciekawe fakty z historii dawnej stacji Kołobrzeg Kostrzewno (niem. Kolberg Siederland):

- stacja styczna kolei wąskotorowej 1000mm i normalnotorowej (istniała 2-bramowa lokomotywownia wąskotorowa);
- po utworzeniu pod Zieleniewem Wytwórni Prefabrykatów (zwanej "fabryką domów") Kostrzewno pełniło rolę bazy przeładunkowej kruszywa (2 suwnice bramowe obsługiwały 3 bocznice kolejowe);
- do tej pory istnieje stara krawędź peronowa, przy której zatrzymywały się "kociołki" SP42 ciągnące składy relacji Kołobrzeg-Goleniów;
- budowa obwodnicy Kołobrzegu (nowa nitka ul. Solnej) pochłonęła teren dawnej lokomotywowni i jednej bocznicy, w gestii PKP PLK pozostał pas ziemi po dwóch bocznicach.

brak komentarzy