Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Szynobusy z internetem. Przewozy Regionalne z kontraktem na 2014 r.

tm, Gazeta.pl,

dodane przez MQ

Sieć "anetka" to chyba nie to, ale "zach-pom" brzmi znajomo. Łączę się - żartował marszałek Olgierd Geblewicz, "odpalając" internet w szynobusie stojącym na szczecińskim Dworcu Głównym.
Marszałek kilka minut po godz. 14 przyszedł na dworzec, by podpisać umowę ze spółką Przewozy Regionalne. "Świadczenie usług w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich w województwie zachodniopomorskim" w roku 2014 będzie kosztowało 76,3 mln zł. Dokumenty parafowano w szynobusie stojącym przy peronie 3.

- Zwykle udawało się podpisać umowę w styczniu, lutym. To prowokowało pytania mediów, czy 1 stycznia pociągi wyjadą. Teraz podpisujemy z wielomiesięcznym wyprzedzeniem. I przeznaczyliśmy nieco większą kwotę na ten cel - podkreślał Olgierd Geblewicz.

- Dla spółki jest bardzo ważne, żeby umowy były podpisywane w rozsądnym terminie. To umożliwia bezpieczne planowanie - potwierdził Ryszard Kuć, prezes Przewozów Regionalnych.

Zwrócił uwagę, że w Zachodniopomorskiem PR świadczą usługi także w ruchu transgranicznym.

- Kolej regionalna nie tylko obsługuje województwo [codziennie ok. 200 pociągów - red.], ale współtworzy jego wizerunek, pozwala rozwijać kontakty międzynarodowe - ocenił Kuć.

- Wchodząc na peron, widziałem pociąg do Lubeki. Są też połączenia w kierunku Berlina, Schwerina - wyliczał Geblewicz.

W przyszłym roku Przewozy Regionalne w Zachodniopomorskiem wykonają ponad 5,2 mln pociągokilometrów w ruchu krajowym i 180 tys. pockm w ruchu transgranicznym.

Od 1 sierpnia pasażerowie 15 szynobusów będą mogli korzystać z bezpłatnego bezprzewodowego internetu. Oficjalnie "odpalił" go w środę Geblewicz, ale testy sieci Wi-Fi odbywały się już w czerwcu. W najnowocześniejszych składach LINK infrastruktura teleinformatyczna jest zainstalowana fabrycznie, w nieco starszych "Smerfach" trzeba było ją zamontować.

Marszałek żartował, że został wytypowany do roli królika doświadczalnego, który ma sprawdzić, jak działa sieć.

- Powiedziano mi, że mam normalnie się połączyć. Na razie nie ma internetu, ale wyświetliły dostępne sieci. "Anetka" to chyba nie ta sieć, ale "zach-pom" brzmi znajomo. Klikam - opisywał każdy swój krok przy laptopie. - Jak chodzi net? W Szczecinie prędkość jest dobra. Gorzej może być na terenach mniej zurbanizowanych. Życzę wszystkim, żeby sieć się nie zawieszała.

Podkreślał, że bezprzewodowy internet w pociągach to jeden z elementów podnoszenia jakości usług. Tak jak unowocześnianie taboru, inwestycje w infrastrukturę kolejową.

- Pociągami przewozów regionalnych ludzie dojeżdżają do pracy, korzystają z nich studenci. Chcą optymalnie wykorzystać czas podróży, na pewno będą chętnie korzystali z internetu - podsumował Geblewicz.

Dostawcą sygnału internetowego w zachodniopomorskich szynobusach jest Polkomtel SA. Umowa zawarta do 31 grudnia 2013 r. opiewa na 10,5 tys. zł.

źródło: Gazeta.pl

1 komentarz