region szczeciński artykuł

Szczecin z rozbudowaną SKM w ciągu siedmiu lat

Jakub Dybalski, Transport Publiczny,

dodane przez zack1989; zmodyfikowane

- Szybka Kolej Metropolitalna ma obejmować 760 tys. mieszkańców i zapewnić dostęp do wszystkich głównych miast aglomeracji i do lotniska - zapowiada wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Wojciech Dróżdż. Sieć ma połączyć nie tylko miasta wokół Szczecina, ale też te po niemieckiej stronie granicy.
- Oczekiwania co do transportu wszędzie są takie same. Najważniejszy cel to zadowolony pasażer - tłumaczył Dróżdż podczas zeszłotygodniowego Kongresu Transportu Publicznego.

Wicemarszałek chwalił się tym, co w Szczecinie na kolei udało się zrobić do tej pory. - Dokonaliśmy modernizacji infrastruktury taborowej. Skróciliśmy czas przejazdu, pojazdy są bardziej niezawodne. A przede wszystkim jeździ się nimi z większym komfortem. Kupiliśmy 12 szynobusów SA 136. Do tego też dwa pociągi Link od Pesy, które są dopuszczone do przejazdów na terenie Niemiec. To ważne, bo aglomeracja szczecińska jest jedyną w Polsce aglomeracją transgraniczną i obszary po drugiej stronie granicy również mogą być przez nas skomunikowane. Modernizujemy siedem pojazdów EN57, kupimy też dwanaście EZT-ów do przewozów regionalnych. Doprowadziliśmy do portu lotniczego Szczecin-Goleniów, który jest oddalony o 43 km od centrum Szczecina, bocznicę kolejową, którą również obsługuje kolej regionalna - wymieniał.

Plany są jednak dużo poważniejsze. Budowany obecnie szybki tramwaj w Szczecinie kiedyś być może będzie jeździł pod Odrą. Marzeniem władz województwa jest połączenie obu brzegów 1,5-kilometrowym tunelem. Bliżej jest realizacji innego pomysłu, czyli wprowadzenia, na wzór Warszawy, zintegrowanego systemu taryfowego. A jednym z głównych elementów sieci transportowej ma być Szybka Kolej Metropolitalna.

- To jeden z priorytetów województwa - stwierdził Dróżdż. - Ma obejmować 760 tys. mieszkańców i zapewniać dostęp do wszystkich głównych miast aglomeracji i do lotniska. Szczecin Główny ma być centrum logistycznym całej sieci. Wiemy też o zainteresowaniu niemieckich landów - Brandenburgii i Meklemburgii-Pomorze Przednie - aby SKM łączyła ze Szczecinem miasta historycznie z nim związane, a leżące obecnie po drugiej stronie granicy - dodał wicemarszałek.

źródło: Transport Publiczny

5 komentarzy