Informacje
Koleje Mazowieckie: Symulator jazdy (zbudowany w Szczecinie) oddany do użytku
Koleje Mazowieckie/Rynek Kolejowy,
dodane przez Bodek; zmodyfikowane
Koleje Mazowieckie już posiadają nowy symulator jazdy przeznaczony na potrzeby szkoleń maszynistów. Niebawem pierwsi uczestnicy szkoleń będą mogli skorzystać z tego nowoczesnego urządzenia. [Dostawcą symulatora jest firma Autocomp Management ze Szczecina, specjalizującą się w produkcji tego typu urządzeń - m.in. dla lotnictwa i wojska - dop. BJ]
Symulator pojazdu kolejowego pozwala podnosić kwalifikacje i kompetencje maszynistów. Umożliwia ich szkolenie w sytuacjach nietypowych, awaryjnych oraz podczas zdarzeń losowych. Sprowadza się to przede wszystkim do znacznej poprawy bezpieczeństwa jazdy poprzez możliwość opanowania sposobu zachowania się w sytuacjach potencjalnie niebezpiecznych. Dodatkowo umożliwia prowadzenie szkoleń dla kandydatów na maszynistów.Symulator składa się ze stanowiska szkoleniowego, gdzie maszynista lub kandydat na maszynistę będzie odbywał swoje szkolenie, nadzorowanego przez instruktora z jego stanowiska. Stanowisko szkoleniowe wyposażone jest w: kabinę symulacyjną, która daje odczucie przebywania w prawdziwym pojeździe, system wizualizacji, który sprawia, że proporcje, pole wyświetlania obrazu jest tożsame z tym widzianym przez szybę czołową ezt EN76, system dźwiękowy, oraz w pełni funkcjonalny pulpit maszynisty wraz z fotelem, który odwzorowuje miejsce pracy maszynisty w ezt EN76. Koszt zakupu symulatora to prawie 1,85 mln zł netto.
- Zakup symulatora jest przede wszystkim dużym udogodnieniem dla osób szkolących się na stanowisko maszynisty, ale też dla pracowników, którzy już pracują w tym zawodzie. Teraz mają symulator "na miejscu". Nauka na tak nowoczesnym sprzęcie to wstęp do prawdziwej jazdy i możliwość pogłębiania już posiadanej wiedzy praktycznej. Życzę wszystkim korzystającym, by zajęcia na symulatorze jak najbardziej przybliżyły im tajniki wybranej przez nich drogi zawodowej – powiedział Piotr Wakuła, dyrektor Biura Eksploatacyjno-Technicznego Kolei Mazowieckich.
źródło: Rynek Kolejowy
brak komentarzy