region szczeciński artykuł

Przewozy Regionalne: Zmodernizowane wagony nie dla InterRegio

jm, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

Jak udało się dowiedzieć "Rynkowi Kolejowemu", od nowego rozkładu jazdy zmodernizowane wagony Przewozów Regionalnych, teraz obsługujące pociągi InterRegio, zostaną przeniesione do obsługi połączeń regionalnych z Poznania do Leszna, Wrocławia, Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby.
Czytelnicy "Gazety Wyborczej" skarżą się, że zmodernizowane wagony, które były w składzie pociągu InterRegio "Portowiec" ze Szczecina do Warszawy zostały zastąpione starymi wagonami "z przejściem pośrodku i siedzeniami z czerwonej ceraty". Chodzi o wagony 120A (w nomenklaturze miłośników kolei: Bonanza). To nieprawda o tyle, że "Portowiec" nie był zestawiany z zmodernizowanych wagonów. Ale "Bonanzy" rzeczywiście pojawiają się w zestawieniach w przypadku braku dostępności wagonów z przedziałami.

Zmodernizowane wagony zwykle kursują do Szczecina, ale w składzie innego IR - "Mewa" (obsługują też "Wartę", "Matejkę" i "Mamry"). Jednak jak się okazuje, podróżnych rzeczywiście czeka zmiana. Komfortowymi wagonami "Mewy" Szczecinianie będą się cieszyć tylko do grudniowej zmiany rozkładu (oba pociągi, "Portowiec" i "Mewa", unikną cięć w siatce InterRegio).

Jak udało się dowiedzieć "Rynkowi Kolejowemu", zmodernizowane wagony bezprzedziałowe, które wcześniej kursowały w składach pociągów RE i RE, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy będą kursowały z Poznania do Leszna, Wrocławia, Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby. - Połączenia te będą realizowane w ramach sześcioletniej umowy na wykonywanie połączeń do województw ościennych zawartej pomiędzy Przewozami Regionalnymi i Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego – potwierdza w rozmowie z "RK" Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

Przeprowadzona w latach 2010-2013 modernizacja 18 wagonów została sfinansowana przez Przewozy Regionalne, czyli właściciela pojazdów. Ale województwo wielkopolskie i dolnośląskie zapewniły pieniądze na ten projekt właśnie podpisując wieloletnią umowę.

Wagony wyposażone zostały m.in. w gniazdka 230 V, bezprzewodowy internet, nowoczesny system ogrzewania i klimatyzacji oraz izolacji akustycznej, system nagłośnienia radiowego, monitoring oraz elektroniczne tablice informacyjne. – W lipcu Przewozy Regionalne złożyły wniosek o dofinansowanie prac modernizacyjnych w ramach POIiŚ (Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko). Spełniliśmy wszystkie formalne wymogi, do których należy m.in. zapewnienie trwałości projektu oraz zabezpieczenie środków na jego realizację. Kolejne etapy związane z dofinansowaniem ze środków unijnych (m.in. akceptacja wniosku o płatność, rozliczenie projektu) przewidziane są na pierwszy kwartał 2015 roku – dodaje Stilger.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy