Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Wraca kategoria InterCity

dl/wu, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

W grudniu na trasie Przemyśl – Szczecin i Wrocław – Gdynia PKP Intercity zmieni kategorię części pociągów z TLK na „InterCity”. Ma to związek z różnicami w jakości taboru, którym obsługiwane są połączenia TLK. Przewoźnik udostępnił również nową odsłonę swojej witryny internetowej. Wciąż nie wystartował jednak zmodyfikowany system sprzedaży biletów z zapowiadanymi nowymi funkcjonalnościami.
Wraca InterCity
Zmiany w ofercie zostały przedstawione na odświeżonej stronie. Pojawia się nowa kategoria pociągów, której wyróżnikiem jest jakość taboru. Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów PKP Intercity uruchomi nową kategorię pociągów pospiesznych o nazwie „InterCity”. Będzie to de facto powrót starej marki, którą PKP operowało wiele lat, obsługując pod jej szyldem szybkie i komfortowe połączenia pomiędzy dużymi miastami Polski. Nowa kategoria obejmie część pociągów na trasie Przemyśl – Szczecin i Wrocław – Gdynia, które zestawione będą wyłącznie ze zmodernizowanych wagonów. Ceny w kategorii InterCity będą takie same, jak obecnie w TLK na tej samej trasie. Przewoźnik chce wyraźnie odróżnić od pociągów TLK składy o standardzie dorównującym obecnym EIC, zestawione z wagonów zmodernizowanych dzięki funduszom Unii Europejskiej.

Nowa kategoria pociągów InterCity obejmie część składów TLK na trasie z Przemyśla do Szczecina i Wrocławia do Gdyni. Pomiędzy Krakowem a Wrocławiem niektóre pociągi zostały wytrasowane przez Częstochowę Stradom i Lubliniec, co pozwoli na skrócenie czasu przejazdu. Przykładowo pomiędzy stolicami woj. dolnośląskiego i małopolskiego podróż potrwa trzy godziny i 10-20 minut. Czas jazdy pociągu InterCity z Przemyśla do Szczecina ma wynieść poniżej 14 godzin (obecnie blisko 17 godzin). Nowa kategoria obejmie prawdopodobnie pociągi TLK: „Barbakan”, „Kossak”, „Chełmoński”, „Lubomirski”, „Światowid”, „Dolnoślązak”, „Wyspiański”, „Mieszko”. Ostateczny kształt oferty Intercity udostępni pod koniec przyszłego tygodnia.

Zaledwie w czerwcu 2013 roku przewoźnik uporządkował kategorie pociągów, włączając Expressy (Ex) i EuroCity (EC), do kategorii Express InterCity (EIC). O obecnych zmianach w kategoriach pociągów tym razem nie poinformował w osobnych komunikatach. Pod koniec 2015 roku marka InterCity zostanie natomiast zasilona nawymi pociągami Flirt3 Stadlera i Dart Pesy.
Nowa witryna
Wprowadzenie odświeżonego wyglądu strony intercity.pl przewoźnik zapowiadał już wielokrotnie. Start miał być związany m.in. z uruchomieniem zmodyfikowanego systemu sprzedaży biletów utworzonego pod kątem połączeń EIC Premium. W wtorkowy wieczór Intercity udostępniło witrynę, jednak zmienioną tylko pod względem wizualnym. Najbardziej widoczną zmianą jest wydzielenie ponad połowy powierzchni witryny dla grafik informujących o nowej kategorii połączeń „InterCity”, pociągach EIC Premium czy o ofercie „Wcześniej”. Po prawej stronie znajduje się narzędzie do wyszukiwania połączeń przewoźnika, oparte jeszcze o funkcje obecnego systemu sprzedaży, który na razie nie został zmieniony.

Nowością na portalu jest wydzielenie trzech kategorii w menu: „Dla pasażera”, „Dla biznesu” oraz „O nas”. Zawartość merytoryczna poszczególnych zakładek pozostała praktycznie bez zmian. W dziale „Dla biznesu” przewoźnik umieścił bezpośrednie odnośniki do usługi zamawiania wagonów i składów oraz opieki account managera. Dział „Dla pasażera” zawiera wszystkie funkcje dostępne na poprzedniej wersji strony PKP IC. Brakuje jednak konkretnych i graficznych opisów każdej z kategorii oraz usług, jakie oferują, czyli np. WiFi, przedziały dla dzieci i ich opiekunów, etc. Zniknęła również możliwość sprawdzenia frekwencji w pociągów, jednak ta funkcjonalność ma zostać wpięta w system sprzedaży. Intercity uspokaja, że jest to na razie zmiana wyglądu witryny. Jej rozbudowa ma następować sukcesywnie.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy