Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński nasz serwis

1, 2, 3, 4... 10 - już tyle lat jesteśmy z Wami

Maciej Kubień,

dodane przez MQ

11 grudnia 2004 - to właśnie tego dnia szczecińscy miłośnicy komunikacji miejskiej po raz pierwszy mogli zapoznać się z uruchomionym pod adresem www.mkm.szczecin.pl Serwisem KOMIS. Dziś od tego czasu mija 10 lat.
Przez 10 lat działalności opublikowaliśmy ponad 18 tys. informacji, 12,5 tys. zdjęć i ponad 600 filmów. Na forum nasi użytkownicy utworzyli ponad 10 tys. wątków, w których opublikowali ponad 123 tys. postów. Liczba aktywnych użytkowników od lat jest niezmienna i waha się w okolicy 350, choć przez cały okres działalności przewinęło się ich przez naszą stronę o wiele więcej. Naszą stronę na Facebooku "zalajkowało" ponad 350 osób.

Serwis KOMIS byłby niczym, gdyby nie użytkownicy. To Wy niestrudzenie obserwujecie, zaglądacie przez płoty zajezdni, fotografujecie i filmujecie, zgłaszacie swoje obserwacje, pilnujecie aktualności danych i żywo dyskutujecie na forum. Dziękujemy za Wasze zaangażowanie.

Jako wyraz wdzięczności dla najaktywniejszych użytkowników proponujemy awanse: czerwony kwadracik od teraz znajdować się będzie przy użytkownikach wolvo1565, LagunaGrandtour, natomiast użytkownicy wsad123, PrzemekW, man1205, rokl, Czarny87, Blake96, PawlukBoss21, arko5 oraz Ferrix (na KOMIS-ie Kolejowym) awansowali do koloru żółtego. W tym miejscu dziękujemy także innym Redaktorom ("czerwonym") za współtworzenie naszego i Waszego serwisu.

Przy okazji kolejnej rocznicy Serwisu KOMIS tradycyjnie zapraszamy na subiektywny przegląd najważniejszych wydarzeń ostatniego roku.

W grudniu 2013 spółka Tramwaje Szczecińskie ogłosiła dwa interesujące przetargi: na przebudowę torowiska w ciągu ulic Gdańskiej i Energetyków oraz na dostawę pierwszego częściowo niskopodłogowego wagonu tramwajowego, do samodzielnego złożenia.

W styczniu ostatni autobus Autosan H6 trafił do Muzeum Techniki i Komunikacji.

Luty przyniósł informację o ogłoszeniu przez Tramwaje Szczecińskie przetargu na dostawę części do modernizacji kolejnych czternastu wagonów KT4Dt. Z kolei SPA Dąbie poinformowało o planach zakupu elektronicznych asystentów kierowcy.

W marcu Tramwaje Szczecińskie podpisały z poznańskim Modertransem umowę na dostawę wagonu Moderus Beta do samodzielnego montażu.

W kwietniu park taborowy Tramwajów Szczecińskich wzbogacił się o specjalistyczny pojazd do przetaczania wagonów tramwajowych.

W maju pojawiły się pierwsze informacje o propozycji likwidacji linii pospiesznych po uruchomieniu SST. Ogłoszono także przetarg na wykonanie nowego przystanku tramwajowo-autobusowego na placu Zwycięstwa (jak się później okazało - nieudany). Ponadto pojawiły się pierwsze informacje o nieprawidłowościach na budowie na ulicach Potulickiej i Narutowicza.

W czerwcu rozpoczęto konsultacje społeczne dotyczące siatki połączeń po uruchomieniu linii Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

Pod koniec lipca gruchnęła wiadomość, że ZDiTM postanowił skrócić trasę linii pospiesznej A do placu Rodła. Wywołana tym awantura doprowadziła do szybkiego podjęcia decyzji o połączeniu linii A i F.

W sierpniu okazało się, że najprawdopodobniej pętla autobusowa "Turkusowa" nie będzie gotowa na uruchomienie linii SST.

Wrzesień przyniósł informację o planach montażu specjalnych mat na niewydzielonych przystankach tramwajowych, dających złudzenie efektu 3D dla nadjeżdżających kierowców. Wycofanie linii A ze Studziennej odbiło się czkawką - pasażerowie nie mieszczą się do autobusów linii 58 i 59. Podpisano umowę na przygotowanie studium wykonalności Szybkiej Kolei Miejskiej. Komunikacja miejska organizowana przez ZDiTM obejmie całą gminę Dobra.

W październiku dokonano przesunięcia Willi Grüneberga, kolidującej z budową Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

W listopadzie rozpoczęło się liczenie pasażerów komunikacji miejskiej. Pojawiły się także informacje o kolejnych opóźnieniach we wdrożeniu jednorazowego biletu elektronicznego.

37 komentarzy