region szczeciński komunikacja miejska

Kolejowe plany województwa zachodniopomorskiego na nową perspektywę

ms, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

– W całej Polsce obserwuje się trend spadkowy w liczbie pasażerów przewożonych w regionach. Tymczasem w województwie zachodniopomorskim udaje nam się zatrzymać odpływ pasażerów. Będziemy chcieli jednak zawalczyć o nowych klientów – powiedział podczas Zachodniopomorskiego Forum Transportu Zintegrowanego Dariusz Pomykalski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego.
Województwo, w którym odbywa się Forum, jest liderem w modernizacji i zakupach taboru. Ten proces nie zatrzyma się z zakończeniem poprzedniej perspektywy unijnego finansowania, ale będzie kontynuowany w latach 2015-2020. Przedstawiciel urzędu marszałkowskiego potwierdził, że w ciągu następnych lat dojdzie do wymiany taboru elektrycznego w liczbie 25 sztuk.

– Najistotniejsze jednak będą modernizacje linii kolejowych. W najbliższej perspektywie będziemy chcieli doprowadzić do rewitalizacji i polepszenia parametrów ruchu na linii kolejowej nr 210 na odcinku Runowo Pomorskie – Szczecinek, jest już z resztą wykonane studium wykonalności dla tego projektu. Podejmowane są też działania na rzecz modernizacji polskiego odcinka szlaku Szczecin - Berlin – powiedział Dariusz Pomykalski.

Ponadto, jak dodaje Pomykalski, istotnym projektem jest modernizacja linii kolejowych na obszarze szczecińskiego obszaru metropolitalnego, które w konsekwencji ma prowadzić do stworzenia Szybkiej Kolei Miejskiej.

Obecnie dla SKM trwa studium wykonalności inwestycji. Urząd zapewnił, że dla kolei tej podejmowane będą próby integracji z komunikacją miejskiej. Są już zresztą pewne doświadczenia z integracją szczecińskich tramwajów i autobusów z pociągami Przewozów Regionalnych, które nabyto podczas remontu jednego z miejskich mostów, podczas którego na podstawie umowy zachodniopomorski oddział kolejowej spółki woził pasażerów komunikacji miejskiej w ramach biletu miejskiego.

– Ponadto, podobnie jak miasto Szczecin, będziemy rozwijali system informacji pasażerskiej w naszych pociągach i na przystankach. Pewne elementy tego systemu już zresztą istnieją w postaci systemów lokalizacji pojazdów, zliczania podróżnych i rejestracji parametry pojazdów. Dostosujemy też przystanki kolejowe do realnych potrzeb mieszkańców, ponieważ w województwie są przypadki złych lokalizacji – dodał Dariusz Pomykalski.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy