Informacje
Nowa hala Przewozów Regionalnych oddana do użytku w Kołobrzegu
UMWZ, ms, Rynek Kolejowy,
dodane przez zack1989
Nowa hala zlokalizowana jest przy kołobrzeskiej lokomotywowni. Służyć będzie do działań diagnostycznych, przeglądów i napraw taboru Przewozów Regionalnych, w tym pojazdów szynowych należących do Województwa Zachodniopomorskiego.
– Cieszę się, że pojawiły się nowe możliwości do tego, aby dbać o nasz nowy sprzęt i mam nadzieję, że to dopiero początek dalszych inwestycji. Wierzę, że Przewozy Regionalne będą się równomiernie rozwijały. My, jako Województwo Zachodniopomorskie, zainwestowaliśmy w nowoczesne pociągi 600 mln zł. To najwięcej ze wszystkich regionów Polski i dziś możemy pochwalić się najnowocześniejszym taborem w kraju - mówił marszałek zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz, który podkreślał, że konieczna jest jeszcze modernizacja części socjalnej obiektu w Kołobrzegu.– Na czerwiec 2016 szykujemy uchwałę o zmianie miejscowego plan zagospodarowania przestrzennego aby zmienić tę sytuację – zadeklarował prezydent Kołobrzegu Janusz Gromek.
Dariusz Liszewski, członek zarządu i dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych Przewozów Regionalnych, gratulował pracownikom nowego miejsca pracy – Wierzę, że ten potencjał zostanie wykorzystany – powiedział
Inwestycja została sfinansowana ze środków własnych spółki Przewozy Regionalne jako wkład własny do pomocy unijnej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.
O tym jak ważna sa inwestycje w hale utrzymaniowe mówi na początku roku w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" Andrzej Chańko, dyrektor zachodniopomorskiego oddziału PR.
– Kwestią bardzo ważną w naszym województwie, jest kwestia zapleczy technicznych. One muszą być modernizowane, ponieważ nie można w starych halach, przystosowanych do obsługi starego taboru, na dłuższą metę serwisować taboru nowoczesnego. Spółka już robi w tym kierunku bardzo wiele. Pierwsza wazna inwestycja dotyczy budowy hali w Kołobrzegu, druga natomiast umiejscowiona jest w Szczecinie na Wzgórzu Hetmańskim, gdzie instalujemy urządzenia do przeglądów nowych jednostek elektrycznych. Żeby podejmować kolejne podobnego rodzaju inwestycje, musimy mieć pewność, że będziemy mogli jeździć przez następne lata – dodał Chańko. Ostatni warunek został spełniony, bowiem przewoźnik podpisał z województwem umowę na wykonywanie przewozów przez następny rok, przekazanie pracy przewozowej Przewozom Regionalnym planowane jest też na 4 kolejne lata.
źródło: Rynek Kolejowy
brak komentarzy