Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński nasz serwis

11 lat Serwisu

Maciej Kubień,

dodane przez MQ; zmodyfikowane

Dzisiaj Serwis KOMIS obchodzi jedenaste urodziny. Po raz pierwszy pod adresem www.mkm.szczecin.pl pojawiliśmy się 11 grudnia 2004 roku. Od tego czasu staramy się informować Was o zmianach, nowościach i ciekawostkach w szczecińskiej komunikacji miejskiej.
Serwis KOMIS to ponad 19 tys. informacji, prawie 13 tys. zdjęć i prawie 650 filmów. Na forum opublikowano ponad 11 tys. wątków, w których znajduje się prawie 130 tys. postów. Liczba aktywnych użytkowników przekracza 300, a naszą stronę na Facebooku polubiło prawie 400 osób.

KOMIS to przede wszystkim, a może wyłącznie, jego użytkownicy. To dzięki Wam publikowane są obserwacje z miasta i zza płotów zajezdni, publikowane są zdjęcia i filmy, aktualizowana jest księga taborowa i encyklopedia. Jako wyraz wdzięczności za wykonywanie pracy, za którą przecież nikt Wam nie płaci, zmieniamy dziś kolory niektórych użytkowników. Do czerwonego awansują wsad123, man1205, Blake96, Tatra108, PrzemekW oraz Ferrix (na KOMIS-ie Kolejowym). Do koloru żółtego awansują fan004 i man. Podziękowania należą się jednak wszystkim, którzy mają swój wkład w tworzenie Serwisu.

Zapraszamy teraz na subiektywny przegląd najważniejszych wydarzeń ostatniego roku.

Styczeń 2015 przyniósł prawdziwą rewolucję w sieci komunikacyjnej - uruchomione zostały miejskie linie autobusowe na terenie gminy Dobra (Szczecińska).

W lutym w związku z koniecznością przeprowadzenia prac remontowych w rejonie mostu Długiego, zamknięto go dla ruchu ogólnego. Po raz pierwszy mieszkańcy Szczecina mogli skorzystać z namiastki SKM - podróżujący pociągami spółki Przewozy Regionalne w granicach administracyjnych miasta mogli korzystać z biletów ZDiTM Szczecin.

Marzec przyniósł wznowienie kursowania linii F. Połączenie z linią A okazało się być nieudanym eksperymentem, co było spowodowane bardzo dużymi opóźnieniami na prawobrzeżnej części trasy.

W kwietniu wybrano wykonawcę parkingu P+R przy przystanku "Hangarowa". Została nim firma Eurovia. W tym miesiącu zakończono również przebudowę torowiska na ulicy 3 Maja.

W maju wprowadzono kolejne kontrowersyjne zmiany w rozkładach jazdy - tym razem linię 79 podzielono na dwie, uruchamiając jednocześnie linię 72. Niestety częstotliwość kursowania obu linii była bardzo niska. Ponadto w maju zaprezentowano trzy koncepcje budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

W czerwcu po raz kolejny żaglowce odwiedziły Szczecin - odbyła się impreza Baltic Tall Ships Regatta 2015. Uruchomiono dodatkowe kursy i umożliwiono podróżowanie pociągami według taryfy ZDiTM Szczecin.

W lipcu rozpoczęły się pierwsze odbiory nowego torowiska w ciągu ulic Gdańskiej i Energetyków.

Największym wydarzeniem sierpnia było uruchomienie pierwszego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Przy tej okazji zmieniono również nieco sieć linii autobusowych w prawobrzeżnej części miasta.

1 września wznowiony został ruch tramwajów na ulicy Potulickiej. W tym miesiącu trwały również prace nad poprawą sieci trakcyjnej na trasie SST - zbyt często dochodziło tu do uszkodzeń pantografów.

Październik rozpoczął się konfliktem między ZDiTM a SPPK - jak wynika z doniesień prasowych, polickiemu przewoźnikowy naliczane były kary m.in. za to, że nowo zakupione pojazdy nie są wyposażone w urządzenia systemu zarządzania komunikacją miejską, choć miało to miejsce nie z winy przewoźnika.

Listopad przyniósł kolejną usterkę na trasie SST - doszło do ukruszenia szyny w rejonie jednego ze spawów. Wprowadzono znaczące ograniczenie prędkości (do 40 km/h) od Turkusowej aż do mostu Długiego.

8 komentarzy