Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

z kraju kolej

Kraj: Przewozy Regionalne kupią nowy pociąg. Lub nawet trzy

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na dostawę fabrycznie nowego trzyczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego z opcją rozszerzenia zamówienia do 3 pojazdów.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa jednego fabrycznie nowego trzyczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego przeznaczonego do realizacji pracy przewozowej w ruchu regionalnym z prędkością maksymalną nie mniejszą niż 130 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji na dodatkowe jeden lub dwa pojazdy, ale nie później niż przed upływem trzech miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Potencjalny wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert wykonał przynajmniej jedną dostawę fabrycznie nowego spalinowego zespołu trakcyjnego dostosowanego do poruszania się z prędkością maksymalną nie mniejszą niż 120 km/h o wartości nie mniejszej niż 6 mln złotych netto.
Mają spełniać normy TSI
Jak czytamy w specyfikacji, technologia wykonania pojazdu oraz zakres wyposażenia zaplecza warsztatowego zamawiającego, musi umożliwiać wykonanie czynności utrzymaniowych na poziomach od P1 do P4 w zapleczach technicznych Przewozów Regionalnych. Konstrukcja oraz wyposażenie powinny zapewniać komfortową podróż w czasie przejazdu co najmniej do 4 godzin. Parametry i konstrukcja pojazdów muszą spełniać wymogi specyfikacji technicznych interoperacyjności (TSI).

Co ciekawe, zamawiany przez PR zespół trakcyjny ma umożliwiać nie tylko jazdę ukrotnioną co najmniej trzech pojazdów, ale i możliwość ciągnięcia wagonu o masie brutto do 60 ton. Maksymalna długość pojazdu to 60 metrów, a masa służbowa – 135 ton. W pociągu ma być co najmniej 175 stałych miejsc siedzących i 10 składanych. Przewidywana jest jedna para drzwi na stronę w członach końcowych i środkowym. Wysokość podłogi nad główką szyny ma wynosić nie więcej niż 600 mm pgs w strefie wejść oraz na 70% podłogi.

Zaskakujące jest to, że choć pojazd z zamówienia podstawowego ma być wyposażony w przekładnię hydrokinetyczną, to w dodatkowej opcji jeden pojazd może być wyposażony w przekładnię hydrodynamiczną. Alternatywnie wszystkie pojazdy mogą być wyposażone w przekładnię elektryczną z silnikami trakcyjnymi asynchronicznymi.
Wi-Fi, stoliki i gniazdka
Pociągi będą klimatyzowane, wyposażone w informację pasażerską i Wi–Fi. W każdym ma być miejsce na co najmniej 2 wózki inwalidzkie i sześć rowerów. Drzwi w pociągu będą wyposażone w stopnie składane lub wysuwane, a przestrzenie przy drzwiach wejściowych mają być oddzielone od części pasażerskiej i przygotowane do montaż biletomatu.

Fotele mają być indywidualne, z ruchomymi podłokietnikami (zewnętrzne i środkowy), wyposażone w uchwyty dla osób stojących i jedno gniazdko na parę miejsc. Przy fotelach ma znajdować się śmietniczka, stolik oraz podwójny wieszak na ubrania a nad nimi – szklano-aluminiowa półka na bagaże. W łazience ma się znaleźć elektryczna suszarka.
Dostawa w cztery miesiące
Oferta najkorzystniejsza zostanie wybrana z uwzględnieniem kryteriów ceny (waga 70), udzielenia zamawiającemu autoryzacji producenta pojazdów (waga 25), oraz gwarancji (waga 5). Oferty mają zostać otwarte pod koniec czerwca. Termin dostawy pojazdu w ramach zamówienia podstawowego wynosi 4 miesiące od dnia zawarcia umowy. W przypadku skorzystania z opcji, dodatkowe pojazdy zostaną dostarczone w terminie 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Nowy prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński potwierdził w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że należy się spodziewać dużego przetargu na modernizację kilkudziesięciu ezt serii EN57. Sygnalizował wówczas zakup pociągów spalinowych. – Kilka nowych pojazdów z pewnością Przewozy Regionalne kupią, ale będą to autobusy szynowe. Muszę podkreślić, że środki finansowe mamy ograniczone, dlatego wskazane jest, by inwestować jednak w modernizacje – powiedział Mamiński.

W barwach przewoźnika prawdopodobnie będą jeździć pojazdy, które modernizuje teraz H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych na zlecenie spółki Polski Tabor Szynowy. Więcej na ten temat piszemy tutaj. Przewozy Regionalne chcą też kupić jedną lokomotywę typu 409Da.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy