region szczeciński artykuł

Umowa z Przewozami Regionalnymi na Zachodnim Pomorzu znów na rok?

Michał Szymajda, Rynek Kolejowy,

dodane przez lukaszenko

Zachodniopomorskie ponownie powierzy wykonywanie przewozów w ręce Przewozów Regionalnych. Czy w tym regionie przewoźnik doczeka się umowy wieloletniej, tak potrzebnej spółce?
Ogłoszenie, które Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego opublikował, opiewa na wykonywanie pracy przewozowej na wszystkich liniach w województwie, które obecnie i tak obsługują Przewozy Regionalne. W opcji urząd zagwarantował sobie możliwość uruchomienia połączeń na trzech liniach: Koszalin – Mielno, Sławno – Darłowo i Szczecin Główny – Trzebież Szczecińska. Nowością w ogłoszeniu, do którego wprowadzono poprawki, jest skrócenie terminu wykonywania przewozów. Mimo, że wcześniejsza informacja mówiła o 4-letnim okresie powierzenia przewozów, w obecnej wersji zmieniono ten warunek. Obecnie znów zakłada się, że przewoźnik będzie kursował po Zachodnim Pomorzu przez rok od połowy grudnia 2016. Dlaczego tak krótko?

– Zadeklarowany okres 12 miesięcy uwzględnia elastyczność, jakiej województwo potrzebuje w procesie uzgodnienia warunków umowy. Jednak w żaden sposób nie ogranicza to możliwości zawarcia umowy wieloletniej. Okres na jaki ostatecznie zostanie zawarta umowa będzie konsekwencją dalszych negocjacji. Zgodnie z prawem, maksymalny okres, na jaki zostanie zawarta umowa, nie może przekraczać 15 lat – informuje Radosław Soćko z biura prasowego urzędu marszałkowskiego.

Radosław Soćko dodaje, że w momencie ostatecznego zatwierdzenia umowy, w tym okresu jej obowiązywania, do ogłoszenia europejskiego niezwłocznie wprowadzone zostaną odpowiednie korekty.

Województwo Zachodniopomorskie należy do tych, w których negocjacje dotyczące umowy na wykonywanie przewozów w poprzednich latach były najtrudniejsze. Marszałek województwa Olgierd Geblewicz wielokrotnie wyrażał wątpliwości dotyczące sensu podpisywania umów wieloletnich z Przewozami Regionalnymi, warunkujące proces restrukturyzacji spółki.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy