Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Kolejny odcinek Nadodrzanki do modernizacji

Michał Szymajda, Rynek Kolejowy,

dodane przez Ferrix

PKP PLK ogłosiło kolejny przetarg na modernizację odcinka linii 273, czyli Nadodrzanki. Tym razem chodzi o 20 kilometrowy odcinek linii na północny zachód od Kostrzyna nad Odrą.
Od kilku lat trwają konsekwentne prace nad poprawą stanu infrastruktury kolejowej 273. To linia ważna głównie dla ruchu towarowego, choć kursują po niej również pociągi regionalne i dalekobieżne PKP Intercity. Te ostatnie, po wykonanych w ostatnich latach pracach, między Wrocławiem a Szczecinem kursują już niewiele dłużej niż przez Poznań. W ostatnich tygodniach PLK ogłosiła przetarg na poprawę stanu infrastruktury pomiędzy Wrocławiem a Głogowem, o czym piszemy tutaj. Kolejne istotne prace zapowiedziano także na odcinku Dolna Odra - Krzywin Gryfiński.

Po obu torach z prędkością 120 km/h

Ogłoszony właśnie przetarg dotyczy wykonania dokumentacji projektowej i robót budowlanych na odcinku Namyślin- Boleszkowice – Granica IZ w km 265,980 – 285,000. Zamówienie obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskania dla niej wymaganych opinii, uzgodnień itd., wykonanie robót budowlanych a także opracowanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej. Głównym celem prac jest podniesienia prędkości szlakowej w obu torach do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 70 km/h dla pociągów towarowych oraz podniesienie dopuszczalnego nacisku osi na tor do 225 kN. Stanie się to możliwe dzięki wymianie i regulacji nawierzchni torowej (wraz z wymianą tłucznia). Odwodnienia na szlaku zostaną naprawione.

Nowe perony i przebudowane stacje

Zbudowane zostaną nowe perony o wysokości 760 mm. na stacjach Namyślin, Boleszkowice, Mieszkowice i na przystanku Bielin. Na stacjach wymienione zostaną rozjazdy Prace obejmą też systemy sterowania ruchem kolejowym m.in. w zakresie instalacji nowych sygnalizatorów świetlnych i wskaźników, instalacji systemów liczników osi, instalacji urządzeń shp, czy elektrycznych napędów zwrotnicowych.

PKP PLK oszacowała wartość robót na 68 100 000.00 zł netto. Kryterium udzielenia zamówienia jest w 40% termin realizacji, a w 60% cena. Początek realizacji prac projektowych zaplanowano na koniec czerwca 2017 roku, zaś koniec prac budowlanych na połowę maja 2019. Otwarcie ofert będzie miało miejsce 20 kwietnia 2017 roku w poznańskiej siedzibie PKP PLK. Projekt realizowany będzie w ramach zadania pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822”.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy