Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

PLK przeznaczy 65 milionów na stację Szczecin Główny

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

Zarządca infrastruktury ogłosił duży przetarg na poprawę stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych na stacji Szczecin Główny. W ramach inwestycji obiekt ma zostać dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych m.in. poprzez budowę wind. Znacznie powiększą się też zadaszenia na peronach.
Przetarg podzielono na dwie części. Część A, realizowana w formule „buduj”, obejmuje budowę wiat na peronie 1, 2 i 3 (od istniejącej kładki do końca peronów od strony Pomorzan), obcięcie i wzmocnienie wiaty jednosłupowej na części peronu nr 1 oraz przebudowę i zadaszenie istniejącej kładki dla pieszych wraz ze schodami. Perony od 1 do 4 zyskają windy z poziomu peronu do poziomu kładki. Z poziomu ul. Kolumba do poziomu kładki również powstanie winda, a na ul. Czarnieckiego – platforma z poziomu chodnika. Przebudowany zostanie tunel Pocztowy, powstaną też obiekty małej architektury.

W ramach tej części prac zmodernizowany zostanie też peron nr 3 i 2 (z przesunięciem odcinka toru). Na peronie 2 rozebrana zostania „wiata pocztowa”. Oprócz tego PLK planuje regulację torów, budowę łącznika nad peronem 3 łączącego starą kładkę z nową kładką. Nastąpi również uzupełnienie systemu kamerowego, tablic informacji dynamicznej i systemu zapowiedzi.

W ramach części „B”, wymagającej jeszcze prac projektowych (system „projektuj i buduj”), PLK chce przedłużenia toru stacyjnego nr 1 o około 300 m i włączenia go do głowicy rozjazdowej od strony Szczecina Portu Centralnego wraz z siecią trakcyjną i dostosowaniem urządzeń sterowania ruchem oraz przedłużenia zadaszenia istniejącej kładki na odcinkach między schodami zejściowymi na perony a wiatami na peronach 1 ,2, 3 i 4 od strony dzielnicy Pomorzany. W ramach części B przewidziana jest aktualizacja dokumentacji projektowej dotyczącej zakresu części A oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej.

Szacunkowa wartość zamówienia to 52 313 124.00 złotych netto (ponad 64 miliony złotych brutto). Na realizację wykonawca będzie miał 26 miesięcy. Otwarcie ofert planowane jest w połowie czerwca.

źródło: Rynek Kolejowy

1 komentarz