Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Wysoka Kamieńska bez tunelu pod torami, ale z nowym peronem

Martyn Janduła, Rynek Kolejowy,

dodane przez Ferrix

PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą przetarg na modernizację jednego z peronów w miejscowości Wysoka Kamieńska. Zniknie za to przejście podziemne pod torami.
Stacja kolejowa Wysoka Kamieńska ulokowana jest w Zachodniopomorskiem przy linii kolejowej nr 401 Szczecin Dąbie SDB – Świnoujście Port w km 53,174. Zatrzymują się na niej regionalne pociągi osobowe jadące ze Szczecina do Świnoujścia oraz Kamienia Pomorskiego, a także pociągi dalekobieżne jadące ze Świnoujścia w głąb Polski.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz przebudowa 370-metrowego peronu nr 2 wraz z przebudową wiaty peronowej, zabudową małej architektury w postaci ławek, stojaków rowerowych i koszy na śmieci, remontem oświetlenia wiaty i peronu. Od strony torów układane będą płyty peronowe typu „P” w kolorze szarym.

Remont wiaty obejmuje z kolei jej skrócenie z długości 151 m do 87 m długości wraz z demontażem zbędnych słupków. Jej szerokość pozostanie bez zmian. Wymianie ulegnie z kolei pokrycie z płyt azbestowo-cementowych na pokrycie z blachy trapezowej. Dodatkowo wykonawca wykona zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej wraz z malowaniem w kolorystyce przyjętej przez PKP PLK.

Zaplanowane prace wiązać będą się także z likwidacją przejścia podziemnego pod torami. Wykonawca wyburzy elementy wchodzące w skrajnię podtorzową, następnie dokona rozbiórki konstrukcji betonowej prefabrykowanej, stropu, ścian oraz schodów na długości 31,2 m. Ostatnim etapem będzie usunięcie gruzu i śmieci z tunelu.

Inwestycja realizowana będzie w systemie „projektuj i buduj”. PKP PLK podzieliły ją na dwa zadania – modernizację peronu i rozbiórkę tunelu. O wyborze oferentów w obu postępowaniach zadecyduje cena. Planowane zakończenie prac ma nastąpić do 15 grudnia 2017 roku. Z kolei składanie ofert trwa do 1 czerwca.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy