Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Jest umowa na rewitalizację linii ze Szczecinka do Ustki

inf. prasowa, Rynek Kolejowy,

dodane przez Ferrix; zmodyfikowane

Będą nowe przystanki w Ustce i Słupsku oraz komfortowe perony dla mieszkańców 20 miejscowości na trasie ze Szczecinka do Ustki. Skróci się czas podróży i zwiększy poziom bezpieczeństwa. PKP Polskie Linie Kolejowe realizują inwestycję za ponad 200 mln zł. Projekt znajduje się w RPO Województwa Pomorskiego.
Zarządca infrastruktury podpisał dziś (26 maja 2017 r.) umowę na jedną z największych inwestycji finansowanych z RPO. To projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa (między stacjami Biały Bór a Słosinko) – Słupsk – Ustka” z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.

– Inwestycja lepiej połączy regiony. Zintegruje transport kolejowy między województwem pomorskim i zachodniopomorskim. Dla pasażerów efektem prac będą też krótsze podróże i łatwiejszy dostęp do kolei na trasie Szczecinek – Słupsk. Dziś wartość podpisanych przez PLK umów przekroczyła już 7 mld zł – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PLK ds. inwestycji.

Nowe przystanki: Słupsk Strefa i Ustka Osiedle

W ramach inwestycji powstaną nowe przystanki: Słupsk Strefa i Ustka Osiedle. Mieszkańcy i turyści otrzymają dzięki temu lepszy dostęp do kolei. W 20 miejscowościach, m.in. na stacjach Miastko i Ustka oraz na przystankach: Słosinko, Biesowice, Gałęzinowo czy Mokrzyca komfortową obsługę zapewnią przebudowane perony. Będą podwyższone i wyposażone w nowe oświetlenie, wiaty i ławki. Montaż pochylni ułatwi dostęp do pociągów osobom o ograniczonej sprawności ruchowej. Osobom niewidomym i niedowidzącym orientację ułatwią ścieżki dotykowe. Pasażerowie zyskają wygodne przejście pod torami w Kępicach i wyremontowane przejście w Miastku.

Podróże krótsze i bezpieczniejsze

Dzięki inwestycji czas przejazdu na trasie Szczecinek – Słupsk skróci się o ok. 12 minut. Rewitalizacja 90 km linii obejmie wymianę wyeksploatowanych torów. Sprawne podróże zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 100 km/h, m.in. dzięki przebudowie 4 mostów i 8 wiaduktów – łącznie 47 obiektów inżynieryjnych.

Zwiększy się też poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Na linii Szczecinek – Ustka przebudowane zostaną 53 przejazdy kolejowo-drogowe. Na skrzyżowaniu drogi i torów będą nowe urządzenia sygnalizacji. Prace zaplanowano w latach 2017–2020. Podpisaną dziś umowę, wartą ponad 200 mln zł, realizować będzie Trakcja PRKiI.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa (między stacjami Biały Bór a Słosinko) – Słupsk – Ustka” jest dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) w wysokości ok. 171 mln zł.

Podpisana dziś umowa to drugi kontrakt PLK podpisany w maju na prace na terenie województwa pomorskiego. 12 maja br. zarządca infrastruktury podpisał umowę na rewitalizację linii kolejowej nr 207, odcinek granica województwa – Malbork o wartości 212 mln zł , również z RPO. Realizacja tego projektu zakończy się jesienią 2019 r.

źródło: Rynek Kolejowy

1 komentarz