Informacje
Zachodniopomorskie kupi kolejne Impulsy i sprzeda zmodernizowane EN57
Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy,
dodane przez Ferrix; zmodyfikowane
Zachodniopomorski marszałek Olgierd Geblewicz zapowiada zakup kolejnych dziesięciu pociągów Impuls. Chce też wycofać z torów starsze pojazdy EN57 - również te zmodernizowane.
Wczoraj na Dworcu Głównym w Szczecinie odbyła się uroczystość przekazania pierwszych trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls z siedemnastu zamówionych w 2016 roku przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. Relację z tego wydarzenia można znaleźć tutaj. Trwa już produkcja kolejnych Impulsów w standardowym malowaniu.Kontrakt zawarty we wrześniu 2016 r. obejmuje dostawę 12 trzyczłonowych i 5 czteroczłonowych pojazdów. Umowa zakłada możliwość zwiększenia zamówienia nawet o dodatkowe 13 pojazdów - dziesięciu w prawie opcji i trzech w zamówieniu uzupełniającym. Marszałek Geblewicz poinformował wczoraj media, że województwo wykorzysta opcję. - Województwo przygotowuje się do skorzystania z opcji zakupu 10 kolejnych Impulsów – potwierdza oficjalnie biuro prasowe marszałka.
Jak informuje urząd marszałkowski, za taką decyzją przemawiają bardzo korzystne ceny uzyskane w przetargu, jak również względy utrzymaniowe i eksploatacyjne. Przekazany wczoraj "Złoty" Impuls 36WEa - 031 jako pierwszy pojazd w Polsce uzyskał zezwolenie ETCS poziomu drugiego wydane przez Urząd Transportu Kolejowego. Ten konkretny pojazd będzie promował kolej w województwie.
Jak tłumaczą urzędnicy marszałka, następstwem zwiększania floty nowych pojazdów będzie sukcesywne wycofywanie taboru wyprodukowanego jeszcze w ubiegłym wieku, którego konstrukcja uniemożliwia sprostanie najnowszym wymogom TSI. Chodzi o zespoły trakcyjne EN57 - nawet te zmodernizowane, które niedawno wprowadzono do ruchu. Samorząd może je sprzedać. - Ewentualne zbycie pojazdów będzie uzależnione m.in. od wysokości realizowanej pracy eksploatacyjnej oraz tzw. zobiegowania pojazdów - informuje biuro prasowe marszałka.
Plany Urzędu Marszałkowskiego uwzględniają także możliwość dokupienia dwóch lub trzech składów spalinowych.
źródło: Rynek Kolejowy
brak komentarzy