region szczeciński artykuł

info Kluczowy odcinek Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej jest bardzo drogi

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny, 21.08.2017

dodane 23.08.2017, godz. 16:24 przez zdjęcie profilowe użytkownika zack1989 zack1989; zmodyfikowane 2.12.2019, godz. 14:41

PKP PLK otworzyły oferty w kluczowych przetargach na wykonanie projektów i późniejszą przebudowę tras, mających wejść w skład tzw. Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Niestety, najtańsza oferta w postępowaniu na modernizację linii 406 do Polic przekracza niemal o 1/3 wysokość środków, jaką PKP PLK planowały przeznaczyć na realizację inwestycji. Znacznie lepiej sytuacja wypada natomiast w przypadku przetargu na prace na liniach 273, 351 oraz 401.

Samorządy leżące w aglomeracji szczecińskiej wraz z PKP PLK chcą do 2022 r. uruchomić Szczecińską Kolej Metropolitalną w oparciu o istniejące, choć częściowo niewykorzystywane trasy kolejowe. – Sieć SKM na starcie obejmie 40 przystanków, z czego na terenie Szczecina będzie ich aż 26. Przy liniach kolejowych znajdują się też strefy przemysłowe, które zostaną skomunikowane poprzez budowę nowych przystanków – mówi Roman Walaszkowski, dyrektor Biura Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. czytaj dalej…

źródło: Transport Publiczny

brak komentarzy