Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Zachodniopomorskie sprzedaje zmodernizowane EN57AL

Michał Szymajda, Rynek Kolejowy,

dodane przez MQ

Jak zapowiedział na łamach „Rynku Kolejowego” marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz, region sprzedaje swoje zmodernizowane zespoły trakcyjne.

Zarząd województwa zachodniopomorskiego podjął decyzję o sprzedaży zmodernizowanych w latach 2013 -2014 EN57AL przed kolejnym przeglądem poziomu P4. Województwo jako pierwsze w Polsce wycofuje unowocześnione EN57, ponieważ posiada dla nich zastępstwo w postaci nowych Impulsów. Mało tego: zamierza, również jako pierwsze w Polsce, kupić pojazdy dwunapędowe do obsługi połączeń pasażerskich.

Przedmiotem aukcji, która właśnie pojawiła się na stronie internetowej województwa, są trzy sztuki używanych trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych,. Konkretnie chodzi o EN57AL o numerach: 943, 1369 i 1556. Każdy jest warty 6.097.000 zł netto, ale region chce je sprzedać w komplecie, za łączną kwotę 18,291 mln zł. Warto jednak jeszcze raz zaznaczyć, że przed pojazdami naprawa i przegląd poziomu P4, która może być warta nawet 2 mln zł. 

Z drugiej strony: taką naprawę wykonuje się szybko i pojazdy są niemal natychmiast gotowe do ruchu. Warto podkreślić, że Przewozy Regionalne, które obecnie są użytkownikiem pojazdów, mogą okazać się klientem na nie. Tym bardziej, że spółka może wykonywać naprawy P4 we własnym zakresie, co może okazać się tańsze. EN57AL, które posiada Zachodnie Pomorze, wyremontował i zmodernizował ZNTK Mińska Mazowiecki. Są wyposażone dość bogato (wifi, klimatyzacja, wygodne siedzenia, drzwi w przedsionkach, monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej). 

Ofertę na zakup trzech jednostek należy składać nie później niż do 24 lutego 2020 r. Sprzedającemu przysługuje prawo zamknięcia postępowania bez wybrania którejkolwiek z ofert, bez podania przyczyn. Warto podkreślić, że region posiada jeszcze cztery EN57AL w tym samym standardzie i prawdopodobnie również one będą szukać nabywcy w przyszłości.

źródło: Rynek Kolejowy

12 komentarzy