region szczeciński artykuł

PLK przygotowują lepsze podróże między Poznaniem a Szczecinem

Radosław Śledziński, PKP Polskie Linie Kolejowe,

dodane przez MQ

Zwiększa się komfort podróży na linii Poznań – Szczecin. Na trasie powstają dostępniejsze perony i bezpieczne przejścia podziemne. Wykonawcy układają tory i montują sieć trakcyjną. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Krajowego Programu Kolejowego warta jest ok. 4 mld zł i współfinansowana z programu unijnego CEF „Łącząc Europę”.

Inwestycja na trasie z Wielkopolski do Szczecina prowadzona jest na odcinkach: Poznań – Wronki, Wronki – Słonice oraz Słonice – Szczecin Dąbie.

W Wielkopolsce (szlak Poznań – Wronki) pociągi jeżdżą już nowym torem z siecią trakcyjną między Poznaniem a Kiekrzem, Rokietnicą a Szamotułami oraz Pęckowem i Wronkami. Wygodne podróże zapewniają nowoczesne perony na stacji Kiekrz oraz na przystankach: Poznań Wola, Pamiątkowo i Baborówko z wiatami i pochylniami dla osób mających trudności z poruszaniem się. Podobnie przygotowywane są perony w Rokietnicy, Szamotułach, Pęckowie i Wronkach.

Między Wronkami a Słonicami prace koncentrują się m.in. na szlaku Dobiegniew – Bierzwnik oraz w Drawskim Młynie. Przed montażem nowych, rozbierane są stare tory i sieć trakcyjna. Dowiezione zostały: szyny, konstrukcje sieci trakcyjnej, kruszywo. Lepszy standard obsługi podróżni zyskają na przebudowanych stacjach m.in. w Miałach, Rębuszu i Słonicach.

Na Pomorzu Zachodnim (szlak Słonice – Szczecin Dąbie) nowe tory układane są między Słonicami a Choszcznem, Dolicami i Kolinem oraz Reptowem a Szczecinem Dąbie. Konstrukcje nowych peronów są m.in. w Dolicach, Kolinie i Choszcznie. W Stargardzie nowy wiadukt zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i poprawi system komunikacji w mieście.

Efekty inwestycji dla podróżnych to wyższy komfort stacji i przystanków, krótszy czas przejazdu między Poznaniem a Szczecinem, większa dostępność i bezpieczeństwo pasażerów.

„Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” mają wartość ok. 4 mld zł. Są współfinansowane z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF) w wysokości ok. 2,2 mld zł. Realizacja planowana do końca 2022 r.

źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe

1 komentarz