region szczeciński artykuł

PKBWK: Złocieniec mógł stać się drugimi Szczekocinami

Roman Czubiński, Rynek Kolejowy,

dodane przez MQ

Latem ubiegłego roku na Pomorzu Zachodnim udało się niemal o włos uniknąć groźnego zderzenia czołowego z udziałem pociągu pasażerskiego. W projekcie poświęconego temu zdarzeniu raportu PKBWK stwierdzono, że choć bezpośrednio przyczynili się do niego pracownicy kolei, duże znaczenie miały też czynniki systemowe. Członkowie komisji dopatrzyli się wręcz analogii z katastrofą w Szczekocinach z marca 2012 r.

Do incydentu doszło 30 lipca ubiegłego roku. O 16.53 ze Złocieńca wyprawiono pociąg Regio Szczecinek – Szczecin Główny (obsługiwany wagonem SA 136-006). Ponieważ tor stacyjny, z którego odjeżdżał pociąg, nie posiadał semafora wyjazdowego, wyprawienie nastąpiło na podstawie rozkazu pisemnego „S”. Ponieważ jednak droga przebiegu była błędnie ułożona, skład wjechał na tor nr 2 (niewłaściwy) szlaku do Jankowa Pomorskiego. Na ten sam tor kilka minut później został wyprawiony z Jankowa jadący w przeciwnym kierunku pociąg roboczy ZRK DOM (podbijarka torowa) Szczecin Dąbie – Złocieniec. czytaj dalej…

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy