Informacje
Prace na węźle przesiadkowym w Podjuchach
Wiadomości Szczecin,
dodane przez 333Wojtas333; zmodyfikowane
Zaawansowanie prac przy budowie węzła przesiadkowego w Podjuchach jest bardzo duże. Widać już część dla autobusów, jezdnie, chodniki, budynek kasowy i parking.
Ta inwestycja to ogromny skok jakościowy dla pasażerów i ułatwienia w ramach zrównoważonego transportu zbiorowego. Parking P&R wraz z pętlą stanie się elementem większej całości, która w najbliższych latach zmieni oblicze komunikacji miejskiej w naszym mieście.
Na placu budowy wykonywane zostały regulacje włazów studni i wpustów deszczowych, zakończono prace związane z wykonaniem makroniwelacji w obrębie zatoki autobusowej i warstwy podbudowy z kruszywa łamanego w obrębie parkingu.
- Gotowe są już krawężniki i wyspa dzieląca na ul. Metalowej - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM. - Wykonawca kontynuuje prace związane z układaniem krawężników i obrzeży oraz podbudów na parkingu P&R oraz na zatoce autobusowej. Trwa układanie nawierzchni w miejscach postojowych oraz nawierzchni jezdni na parkingu i ciągach pieszych. Zakończono montaż stolarki okiennej i drzwi, rozpoczęto prace wykończeniowe w punkcie kasowym.
W najbliższym czasie planowane są następujące prace:
- kontynuacja robót elektrycznych i teletechnicznych w rejonie zatoki autobusowej,
- kontynuacja prac związanych z układaniem krawężników oraz nawierzchni w rejonie parkingu, zatoki autobusowej i ul. Metalowej,
- kontynuacja wykonania konstrukcji i nawierzchni chodników,
- rozpoczęcie układania nawierzchni z kostki kamiennej w rejonie zatoki autobusowej,
- wykonanie warstwy ścieralnej w ul. Metalowej,
- kontynuacja prac elektrycznych oraz rozpoczęcie prac instalacyjnych w budynku socjalno-kasowym,
- montaż stolarki okiennej oraz poszycia dachu w budynku socjalno-kasowym
O zadaniu
Budowa węzła przesiadkowego przy stacji Podjuchy jest elementem projektu realizowanego przez Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego związanego z budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, która stanowić będzie oś transportu publicznego w obszarze funkcjonalnym miasta Szczecin.
Węzły przesiadkowe realizowane w ramach projektu mają poprawić skomunikowanie pomiędzy poszczególnymi środkami transportu oraz przyczynić się do wzrostu zainteresowania transportem publicznym.
Zakres prac obejmie w szczególności:
- budowę pętli autobusowej wraz z zagospodarowaniem terenu,
- budowę parkingów dla samochodów osobowych typu Park&Ride,
- budowę parkingu Bike&Ride,
- budowę wiat przystankowych,
- wykonanie elementów Systemu Informacji Pasażerskiej,
- rozbiórkę istniejących obiektów i nawierzchni,
- budowę zaplecza socjalno-kasowego,
- budowę systemu zliczania pojazdów na parkingu,
- budowę/przebudowę chodników,
- budowę/przebudowę oświetlenia ulicznego,
- budowę/przebudowę odwodnienia projektowanych nawierzchni,
- przebudowę kolidującego uzbrojenia,
- budowę zjazdów,
- wprowadzenie stałej organizacji ruchu.
Koszt przedsięwzięcia, którego wykonawcą jest firma MUSING BUD Sp. z o.o. Sp.k. to 11,6 mln zł.
Budowa węzła przesiadkowego stacja Podjuchy wraz z urządzeniami związanymi z integracją transportu na linii kolejowej 273 w ramach projektu „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351”.
źródło: Wiadomości Szczecin
- Co najmniej 3 lata opóźnienia w realizacji SKM Szczecin (17.05.2023)
- Szczecińska Kolej Metropolitalna. Wiemy co ze wspólnym biletem na pociąg i komunikację miejską (9.02.2023)
- Raport NIK: Szczecińska Kolej Metropolitalna donikąd (20.01.2023)