Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Kolejne perony dostępniejsze dla podróżnych między Poznaniem a Szczecinem

PKP Polskie Linie Kolejowe,

dodane przez MQ

Pociągi między Stargardem a Reptowem sprawniej i bezpieczniej jeżdżą po drugim nowym torze. Nowe perony w Reptowie, Miedwiecku i Grzędzicach zwiększyły dostęp do kolei. To kolejne efekty wykorzystania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. środków z projektu realizowanego między Poznaniem a Szczecinem. Inwestycja  za ponad 4 mld zł jest współfinansowana z unijnego programu „Łącząc Europę” (CEF).

Wyższe, szersze i dłuższe perony, ułatwiają pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Platformy zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano wygodne dojścia do peronów i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty i ławki, które poprawiły komfort oczekiwania na pociąg. Jaśniejsze LED-owe oświetlenie zapewnia bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację podróżnym ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Obok peronów są stojaki na rowery, dzięki którym osoby podróżujące koleją, mogą połączyć dwa ekologiczne środki transportu. Na stacji w Reptowie sprawne i bezpieczne dotarcie na perony zapewnia nowe przejście pod torami.

Dla wygodniejszych podróży koleją między Wielkopolską a Pomorzem Zachodnim

W 24 miejscowościach na trasie między Poznaniem a Szczecinem można wygodniej wsiadać do pociągów z nowych peronów. Polskie Linie Kolejowe sukcesywnie zwiększają komfort podróży. Tylko na zachodniopomorskiej i lubuskiej części trasy to perony w Drawinach, Podleścu, Mierzęcinie, Bierzwinku, Rębuszu, Starym Klukomiu, Choszcznie, Ziemomyślu, Dolicach, Morzycy, Kolinie, Grzędzicach, Miedwiecku, Reptowie i Szczecinie Zdunowie. Modernizacja zwiększy komfort podróży na 30 stacjach i przystankach.

Na 190 km trasie Poznań – Szczecin, rozkładowe przejazdy pociągów i roboty zapewnia odpowiednia organizacja inwestycji. Dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania są już gotowe m.in. na odcinkach Poznań – Wronki, Słonice – Choszczno, Stargard - Reptowo oraz Reptowo – Szczecin Dąbie. Jeden tor wykonano m.in. na odcinkach Krzyż – Podlesiec, Drawiny  – Dobiegniew, Dobiegniew – Rębusz, Choszczno – Dolice.

Dzięki oddaniu drugiego nowego toru na szlaku Stargard – Reptowo, pociągi jeżdżą już dwoma nowymi torami na całym odcinku między Stargardem a Szczecinem Dąbiem, co przekłada się na większą przepustowość i sprawniejsze podróże.

Szybciej i bezpieczniej między Poznaniem a Szczecinem

Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu między Poznaniem a Szczecinem skróci się. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, najszybsze pociągi pokonają trasę z prędkością 160 km/h, w czasie poniżej 2 godzin. Zwiększy się przepustowość linii - możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów i uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych oraz regionalnych. Linia zapewni lepsze warunki przewozu towarów. E59 jest częścią europejskiego korytarza transportowego, prowadzącego z Dolnego Śląska m.in. do zachodniopomorskich portów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i Stargardzie zwiększą bezpieczeństwo.

Inwestycja „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” warta ponad 4 miliardy złotych jest współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej „CEF” („Łącząc Europę”). Podróżni skorzystają z zasadniczych efektów prac do końca 2023 r.

źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe

brak komentarzy