Forum

Ostatnie dni kursowania pociągu "Mare Balticum" z Olsztyna...

zdjęcie
Ostatnie dni kursowania pociągu "Mare Balticum" z Olsztyna do Berlina
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
fajne loko :D, a czy ktoś wie co z połączeniem Gdynia-Berlin? Pamiętam, że kiedyś (chyba wakacje 1999) parę razy jeździłem nocnym pociągiem z Gdyni do Szczecina. Pewnie już nie ma takiego połączenia? :(
Piotr napisał(a):

> czy ktoś wie co z połączeniem Gdynia-Berlin? > Pamiętam, że kiedyś (chyba wakacje 1999) > parę razy jeździłem nocnym pociągiem z Gdyni do > Szczecina. Pewnie już nie ma takiego połączenia? :(

Spójrz w nowy rozkład jazdy, a odpowiesz sobie sam :) Od maja do września będzie kursował nocny pociąg Berlin - Ełk / Królewiec.
Piotr napisał(a):

> Pamiętam, że kiedyś (chyba wakacje 1999) > parę razy jeździłem nocnym pociągiem z Gdyni do > Szczecina.

Wydaje mi się, że pociąg o którym mówisz nazywał się "Gedania" i jeździł na trasie Berlin Liechtenberg - Gdynia Główna Osobowa. A wie ktoś może jak się nazywał pociąg z Berlina do Olsztyna i Kaliningradu przez Szczecin i Chojnice? Jeździł on na początku lat '90.
marko napisał(a):

> Wydaje mi się, że pociąg o którym mówisz nazywał się > "Gedania" i jeździł na trasie Berlin Liechtenberg - Gdynia > Główna Osobowa.

bardzo możliwe :) pamiętam, że miał biało-niebieskie wagony, ale nie pamiętam lokomotywy, bo generalnie wtedy jeszcze nie byłem zainteresowany koleją i KM...za bilet chyba płaciło się jak za pośpiech za to był zdecydowanie wyższy standard :) do Szczecina dobijał coś koło 2 w nocy. To był mój ulubiony pociąg z Gdańska :), w ogóle to taki raczej pusty jeździł...może dlatego zrezygnowali?
Piotr napisał(a):

> bardzo możliwe :) pamiętam, że miał biało-niebieskie wagony,

Gwoli wyjaśnienia. "Mare Balticum" kursowało jako pociąg dzienny, zestawiony z niemieckich wagonów. Był to na owe czasy "luksusowy" skład. Do Szczecina Głownego prowadzonmy lokomotywami DB, od Szczecina Głownego naszymi siódemkami. Natomiast pociąg nocny "Gedania" zestawiony był z naszych wagonów najczęściej lok+bc+b+b+a+b+b. Pociąg ten potocznie był nazywany przemytnikiem. Bardzo często również w pociągu poza przemytnikami pojawiali się złodzieje.

Pozdrawiam Iwo
Iwo napisał(a):

> Natomiast pociąg nocny "Gedania" zestawiony był z naszych > wagonów najczęściej lok+bc+b+b+a+b+b. Pociąg ten potocznie był > nazywany przemytnikiem. Bardzo często również w pociągu poza > przemytnikami pojawiali się złodzieje.

Dałbym głowę,że były też biało-niebieskie :) nie wiem może tylko przez krótki okres? Na pewno wyróżniały się od innych. P.S. Nie wiedziałem, że ten pociąg był taki niebezpieczny :D przeważnie byłem sam w przedziale, ew. jedna dwie osoby.
Piotr napisał(a):

> Dałbym głowę,że były też biało-niebieskie :) nie wiem może > tylko przez krótki okres? Na pewno wyróżniały się od innych. > P.S. Nie wiedziałem, że ten pociąg był taki niebezpieczny :D > przeważnie byłem sam w przedziale, ew. jedna dwie osoby.

Mój ojciec nim jeździł codziennie do pracy na drugą stronę granicy. To były czasy :D Wszystkich celników poznał i ich śrubokręty, bo w końcu celnicy musieli rozkręcać pociąg w poszukiwaniu kontrabandy... Ja Gedanią jechałem kilka razy. Był klimat, prawie jak w Terespolu :)

-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
techno napisał(a):

> Ja Gedanią jechałem kilka razy. Był > klimat, prawie jak w Terespolu :)

No kurczę, a ja tam mam miłe wspomnienia, że było cicho i spokojnie :D powiedziałbym, że aż za spokojnie :D, a korzystałem z tego pociągu 3-4 razy :D
techno napisał(a):

> Był > klimat, prawie jak w Terespolu :)

Klimat był. Całkiem inny niż w Terespolu. Jedyny w swoim rodzaju :))

Iwo
Piotr napisał(a):

> Dałbym głowę,że były też biało-niebieskie :)

Nie przypominam sobie, aby kiedykolwiek na Gedani kursowały niemieckie wagony.

Iwo
Iwo napisał(a):

> Nie przypominam sobie, aby kiedykolwiek na Gedani kursowały niemieckie > wagony.

a jeżeli to były nasze wagony, czy mogły mieć trochę inne malowanie? (od standardowych)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Iwo napisał(a):

> Gwoli wyjaśnienia. "Mare Balticum" kursowało jako pociąg > dzienny, zestawiony z niemieckich wagonów. Był to na owe czasy > "luksusowy" skład.

"Na owe czasy"? Tzn, że dzisiaj istnieją u nas jakieś pociągi pośpieszne mające tak wysoki standart? (estetyka wnętrza, zapach, komfort jazdy, wygodne siedzenia)
mimbla napisał(a):

> "Na owe czasy"? Tzn, że dzisiaj istnieją u nas jakieś pociągi > pośpieszne mające tak wysoki standart? (estetyka wnętrza, zapach, > komfort jazdy, wygodne siedzenia)

Jak najbardziej. Przykładem mogą być zmodernizowane wagony w pociągu pospiesznym "Światowid". Fakt, w 2 klasie mamy 8 miejsc siedzących ale mimo wszystko jest zdecydowanie wygodniej i przyjemniej niż w zwykłym "mechpomie".

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Jak najbardziej. Przykładem mogą być zmodernizowane wagony w > pociągu pospiesznym "Światowid".

ZTCW to Galicja też ma zmodernizowane wagony.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Lukasy napisał(a):

> ZTCW to Galicja też ma zmodernizowane wagony.

I "Rybak"... a przynajmniej część jego wagonów.
Jacek napisał(a):

> I "Rybak"... a przynajmniej część jego wagonów.

Rybak ma zmodernizowane wagony (może poza rowerówką zamienioną na BDdsu), lecz pochodzą one chyba z Gałczyńskiego, gdy Gałczyńskiego przejęło PKP IC. Wtedy na Rybaka rzucono składy z ówczesnego Gałczyńskiego. A Galicja i Światowid (i kilka innych składów w Polsce) mają wagony zmodernizowane "ze środków UE" i tym się chyba nieco różnią ;)

-- ...i po sprawie.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez Bodek

Wszystko fajnie, tylko dlaczego to foto umieszczone jest w galerii "Inne koleje zagraniczne" zamiast w "Lokomotywa 232/233/234", czyli Ludmiła?

wysłane przez Mareczek 5

Bodek napisał(a):

> Wszystko fajnie, tylko dlaczego to foto umieszczone jest w > galerii "Inne koleje zagraniczne" zamiast w "Lokomotywa > 232/233/234", czyli Ludmiła?

Już nie jest :) Dzięki za zwrócenie uwagi.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez marko 4

Jak nazywał się, jaki miał skład i jaką trasą jechał pociąg pośpieszny z Pragi do Świnoujścia? Pamiętam, że jeździł w latach '95-'96 i zatrzymywał się w Szczecinie. Czy był to pociąg sezonowy, czy też jeździł cały rok?

wysłane przez wojtazz 42

marko napisał(a):

> Jak nazywał się, jaki miał skład i jaką trasą jechał > pociąg pośpieszny z Pragi do Świnoujścia? Pamiętam, że > jeździł w latach '95-'96 i zatrzymywał się w > Szczecinie. Czy był to pociąg sezonowy, czy też jeździł > cały rok?

Pamietac to go nie pamietam, ale moja cegla z tego rozkladu mowi, ze byl to pociag 254/86002 o nazwie Baltic kursujacy do Pragi ze Szczecina codziennie a ze Swinoujscia do 23. wrzesnia. Odjazd ze Swinoujscia 17:55, w Szczecinie 19:53/20:20 a jechal przez Poznan, Wroclaw, Miedzylesie. W druga strone mial numer 255/68003, w Szczecinie 8:44/8:55, w Swinoujsciu 10:45.

wysłane przez Mareczek 5

marko napisał(a):

> Jak nazywał się, jaki miał skład i jaką trasą jechał > pociąg pośpieszny z Pragi do Świnoujścia? Pamiętam, że > jeździł w latach '95-'96 i zatrzymywał się w > Szczecinie. Czy był to pociąg sezonowy, czy też jeździł > cały rok?

W rozkładzie 1994/1995 był pociąg "Baltic" ze Szczecina do Pragi standardową trasą, przez Poznań, Wrocław i Międzylesie. Z terminu kursowania wynika że jexdział codziennie.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Piotr

Mareczek napisał(a):

> W rozkładzie 1994/1995 był pociąg "Baltic" ze Szczecina do > Pragi standardową trasą, przez Poznań, Wrocław i > Międzylesie. Z terminu kursowania wynika że jexdział > codziennie.

a dlaczego zrezygnowano? Zbyta mała frekwencja na czeskim odcinku?