Forum

Bocznica będąca pozostałością linii Kamień Pomorski -...

zdjęcie
Bocznica będąca pozostałością linii Kamień Pomorski - Kamień Pomorski Port
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Coś mi się zdaje, że miało być Kamień Pomorski - Trzebiatów. A w każdym razie powinno być:)
Bodek napisał(a):

> A w każdym razie powinno być:)

Jesteś pewien? http://kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=1124&okno=przebieg
mkubien napisał(a):

> Jesteś pewien? > http://kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=1124&okno=przebieg

Kolega Bodek ma chyba rację - w dziale "Dodatkowe informacje" o stacji Kamień Pomorski jest napisane m.in: "W pierwszej połowie roku 2004 przebudowano północą głowicę rozjazdową stacji, przy czym rozebrano wiadukt znajdujący się na niegdysiejszym torze w kierunku Trzebiatowa, stanowiącym do niedawna długie żeberko wyciągowe."
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
marko napisał(a):

> "W pierwszej połowie roku 2004 przebudowano północą > głowicę rozjazdową stacji, przy czym rozebrano wiadukt > znajdujący się na niegdysiejszym torze w kierunku Trzebiatowa, > stanowiącym do niedawna długie żeberko wyciągowe."

Ale my mówimy o dwóch różnych liniach. To, co widać na zdjęciu, i co zwiedzaliśmy w sobotę, to nie jest pozostałość linii do Trzebiatowa, lecz linii do stacji Kamień Pomorski Port. Linia ta patrząc w kierunku Wysokiej Kamieńskiej odchodziła w prawo za stacją Kamień Pomorski, jak to widać na mapie - http://mapa.kolej.one.pl/railmap.php?z=13&x=72.87166595458984&y=109.98972929244036

Zdjęcie ze stacji Kamień Pomorski Port jest tutaj: http://fotokolej.mkm.szczecin.pl/big/2007/1168806713.jpg

Nie byliśmy w ogóle na dawnej linii w kierunku do Trzebiatowa, zatem komentowane zdjęcie nie może z niej pochodzić.
mkubien napisał(a):

> Nie byliśmy w ogóle na dawnej linii w kierunku do Trzebiatowa, > zatem komentowane zdjęcie nie może z niej pochodzić.

Wygląda więc na to że się pomyliłem :( Sorry za wprowadzenie zamieszania. Nie sądziłem, że Kamień Pomorski był stacją węzłową i miał tak rozbudowany układ torowy.

BJ
mkubien napisał(a):

> Ale my mówimy o dwóch różnych liniach. To, co widać na > zdjęciu, i co zwiedzaliśmy w sobotę, to nie jest pozostałość > linii do Trzebiatowa, lecz linii do stacji Kamień Pomorski Port.

To nie jest linia tylko bocznica do portu i elewatora. Zresztą gdyby to była linia to przy wjeździe na stację Kamień Pomorski byłby semafor wjazdowy, a takowego tam się nie stwierdza (jest tylko tarcza manewrowa) ;)

Pozdrawiam Sławek
Sakorius napisał(a):

> To nie jest linia tylko bocznica do portu i elewatora. Zresztą gdyby > to była linia to przy wjeździe na stację Kamień Pomorski byłby > semafor wjazdowy, a takowego tam się nie stwierdza (jest tylko > tarcza manewrowa) ;)

Niedawno za przejazdem kolejowym pojawił się tam kozioł oporowy. Z tego co pamiętam to zawsze była to bocznica do niedawna przejezdna. Przed wojną może była linią (pozostałość peronów), ale na historycznym skanie rozkładu 1937/38 nie widać, żeby kursowały tam pociągi pasażerskie.

http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=109&okno=galeria&&zakres=-1&photoid=6979
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.